تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


جنگل نخودکار باغملک در آتش می‌سوزد
تاريخ خبر: چهارشنبه، 13 شهريور 1398 ساعت: 15:14

ایرنا - رییس ستاد مدیریت بحران باغملک گفت: آتش سوزی در بخش وسیعی از اراضی ملی و جنگل‌های نخود کار باغملک از سه شنبه شب آغاز شده است.

محمد نجاتی پور چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از سه شنبه شب  آتش در منطقه مذکور شعله ور شده است افزود:با وجود حضور به موقع نیروهای اداری و اهالی بومی به دلیل گستردگی ، صعب العبور بودن محل آتش سوزی همچنین پوشش بسیار زیاد مراتع، تا کنون این آتش سوزی مهار نشده است.

جنگل نخودکار باغملک در آتش می‌سوزد

فرماندار باغملک با اشاره به حجم بسیار زیاد این آتش سوزی تاکید کرد: برای پیشگیری از گسترش و آسیب بیشتر به جنگل ها و عرصه های منابع ملی از کلیه دوستداران محیط زیست ، منابع طبیعی ، نیروی مقاومت بسیج ، هلال احمر، دهیاران وشوراهای محلی استمداد می شود به هر نحوی که می توانند به کمک عوامل اداری و نیروهای منابع طبیعی شتافته و نسبت به خاموش کردن آتش اهتمام ورزند. 

نجاتی پور در پایان از کلیه افرادی که از شب گذشته تاکنون در محل حضور یافته و برای کنترل آتش سوزی وارد عمل شده اند تشکر کرد.

تابستان امسال چندین آتش سوزی در جنگل های مال آقا، پتک و ابوالعباس شهرستان باغملک اتفاق افتاد و خسارت بسیاری به پوشش گیاهی و درختان بلوط منطقه وارد کرد.

شهرستان باغملک در شرق استان خوزستان قرار دارد و فاصله آن تا اهواز ۱۴۳ کیلومتر است.