تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


آماده سازی جایگاه موقت عرضه و ذبح بهداشتی دام در منطقه 19
تاريخ خبر: سه شنبه، 15 مرداد 1398 ساعت: 10:53

 به گزارش اخبار مناطق 22 گانه تهرانی نیوز،شهردارمنطقه 19 از آماده سازی جایگاه موقت عرضه و ذبح بهداشتی دام در زمینی به مساحت 2 هزار متر مربع واقع در بلوار شکوفه نبش خیابان ارسطو محله شکوفه ناحیه 2 خبر داد.

علی توکلی با اشاره به ارائه خدمات ویژه قربانگاه این منطقه به شهروندان از روز عرفه تا عید قربان افزود: سهولت دسترسی شهروندان به دام های بهداشتی، جلوگیری از آلودگی وکنترل قیمت دام از اهداف برپایی این قربانگاه است که در 22 غرفه موقت این جایگاه پیش بینی و بیش از 2 هزار راس دام زنده سبک و سنگین عرضه و توزیع شود.
 
وی با تأکید بر اینکه مهمترین ویژگی این جایگاه عرضه بهداشتی دام سالم است گفت: کنترل مستمر دامپزشکان نسبت به عرضه دام مصرفی و همچنین دسترسی آسان برای شهروندان منطقه و اطراف آن از مزیت های محل عرضه دام تمیز است و جلوگیری از کشتار غیر مجاز و بدون ضابطه دامداران بدون مجوز از دیگر مزیت های این جایگاه خواهد بود.
 
توکلی خاطر نشان کرد: برای بیش از 500 خودرو درکنار جایگاه قربانگاه تأمین پارکینگ پیش بینی شده است و شهروندان می توانند در محل هایی که مشخص شده وسایل نقلیه خود را پارک و ازغرفه ها دام مورد نظر را تهیه کنند.
 
به گفته شهردار منطقه جایگاه عرضه بهداشتی دام زنده مجهز به سیستم عابر بانک و نوبت دهی مکانیزه خواهد شد و شهروندان می توانند در روز عرفه از 8 صبح تا 10 شب و روز عید قربان از 8 صبح تا 2 عصر با مراجعه به این مکان دام مورد نیاز را تهیه نمایند.
 
این مسئول به تجهیز این جایگاه به ایستگاه صلواتی برای پذیرایی از شهروندان، اتاق دامپزشکان،نمازخانه، محل انتظار شهروندان با چیدمان صندلی و2 چشمه سرویس بهداشتی تأکید کرد.
 
شهردار منطقه 19 به استقرار غرفه های جانبی در محل عرضه دام زنده این منطقه نیز اشاره کرد و گفت: به منظور افزایش خدمات رفاهی شهروندان نیز غرفه اجتماعی فرهنگی با اجرای ویژه برنامه در روز عید برپا می شود.
 
این گزارش می افزاید: در روزهای توزیع دام، اکیپ های امدادی از جمله آتش نشانی، آمبولانس، نیروهای انتظامی واجرائیات برای تأمین امنیت و جلوگیری از بروز حوادث احتمالی در محل حضور فعال خواهند داشت.