تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


فرونشست زمین در نسیم شهر تهران
تاريخ خبر: پنجشنبه، 10 مرداد 1398 ساعت: 08:44

 فرماندار بهارستان گفت: نیرو‌های امدادی و خدماتی در حال حاضر در محل فرونشست زمین حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بهارستان، مجتبی خانجانی با اشاره به فرونشست زمین در محله وجه‌آباد نسیم شهر اظهار داشت: از لحظات نخست وقوع حادثه ستاد مدیریت بحران شهرستان بهارستان تشکیل و نیرو‌های امدادی و خدماتی به محل اعزام شدند.
 
وی افزود: علت اصلی فرونشست وجود قنات در محله وجه‌آباد بوده است که با تشکیل ستاد مدیریت بحران شهرستان بهارستان، معاونت عمرانی فرمانداری، اداره آب و فاضلاب و شهرداری ملکف به بررسی و ارزیابی این حادثه شدند.
 
فرماندار شهرستان بهارستان با اشاره به مصرف بی‌رویه آب تصریح کرد: عمده دلیل فرونشست زمین در این منطقه خشک شدن چاه‌های آب و شکستگی زمین بوده است که احتمال تکرار آن در مناطق دیگر نیز وجود دارد از این‌رو مردم باید در صرفه‌جویی آب بسیار دقت داشته باشند و به فکر این نباشند که به دلیل بارندگی‌های ابتدای سال، فراوانی آب وجود دارد.
 
خانجانی ادامه داد: طبق مطالبه مردم از تمام ظرفیت‌ها برای تأمین آب شرب از چاه‌های منطقه استفاده می‌شود امری که به مرور زمان با کاهش آب چاه‌ها خطر فرونشست را ایجاد می‌کند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان از هرگونه تجمع در محل وقوع حادثه و اقداماتی که مانع از انجام عملیات بعدی می‌شود پرهیز کنند.