تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


هوشمندسازی فرایند صدور پروانه ساخت و ساز تا پایان سال
تاريخ خبر: دوشنبه، 31 تير 1398 ساعت: 11:29

به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز،معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از هوشمندسازی فرایند صدور پروانه ساخت و ساز تا پایان سال خبر داد. 

غلامرضا گلپایگانی در صد و پنجاه و ششمین جلسه شورای شهر تهران با بیان این که در برنامه پنج ساله سوم توسعه به هوشمند سازی فرآیند صدور پروانه تاکید شده است، اظهار کرد: از سال گذشته این مهم در دستور کار قرار گرفت و حتی آسیب شناسی در مورد فرآیند صدور پروانه انجام شد.
 
وی ادامه داد: این آسیب شناسی یک اتفاق مهم و گام اساسی در راستای شفاف سازی و هوشمند سازی بود و مواردی که مورد نقض بود را اصلاح کردیم.
 
معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران با اشاره به اینکه بخش‌هایی از مراحل تشکیل پرونده و ثبت آن از یک ماه گذشته الکترونیکی شده است، عنوان کرد: از یک ماه پیش ثبت درخواست اینترنتی آغاز شده و توسط شهروند متقاضی در سامانه شهرسازی ثبت می‌شود و شهروندان می‌توانند بدون مراجعه فیزیکی ثبت درخواست کنند و بعد از کامل شدن مدارک، قرار بازدید از ملک گذاشته می‌شود.
 
به گفته گلپایگانی دو مرحله ثبت درخواست و صدور پروانه الکترونیکی شده است و هوشمندسازی سامانه کاملا منطبق بر طرح تفضیلی قرار داده شده؛ به گونه‌ای که مشخصات پهنه باید کاملا منطبق بر نقشه و پروانه باشد.
 
وی ادامه داد: با همکاری که با سازمان فناوری شهرداری تهران انجام داده‌ایم از یکم مرداد ماه نقشه ساختمانی کاملا منطبق بر طرح تفضیلی می‌شود و سطح اشتغال، تعداد طبقات، کاربری و غیره منطبق بر پهنه است و در غیر این صورت سامانه پیغام خطا می‌دهد.
 
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان این که تا آخر سال هوشمندسازی صدور پروانه محقق می‌شود، تصریح کرد: هوشمندسازی یک ضرورت است، اما باید زیرساخت‌های آن نیز فراهم شود.
 
وی در واکنش به برخی از انتقادات مبنی بر این که میزان نارضایتی مردم از معاونت شهرسازی زیاد است، افزود: براساس اعلام سامانه 137 و 1888 بیشترین نارضایتی از شهرداری در بحث نگهداشت و نظافت شهر است و میزان رضایت از شهرسازی نمره قابل قبولی دارد.
 
گلپایگانی گفت: بحث برون سپاری به دفاتر خدمات الکترونیک یک مسئله اصلی است، با دانشگاه علم و صنعت در راستای آسیب شناسی برون سپاری به دفاتر خدمات الکترونیک طرح مشترکی را داریم و امیدواریم تا پایان سال هوشمندسازی محقق شود.