تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


نسل جديد سامانه ايرواشر در هواسازهاي ايستگاه متروي محمديه نصب و راه اندازي شد
تاريخ خبر: پنجشنبه، 27 تير 1398 ساعت: 11:17

 به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری تهرانی نیوز، مديرعامل شركت راه‌آهن شهري تهران و حومه (مترو) با اعلام خبر نصب و راه اندازي نسل جديد سامانه ايرواشر(مه پاش) در ايستگاه محمديه خط 7 مترو،گفت: اين ايستگاه در بخش سيويل(ساختماني) و تجهيزات بيش از99 درصد پيشرفت دارد.

علي امام با اشاره به اينكه اين سامانه بخشي از سيستم تهويه هواي ايستگاه متروي محمديه به شمار مي آيد، گفت: با نصب و راه اندازي اين سامانه ؛ هواي تازه پس از كاهش دما و افزايش رطوبت، براي رفاه حال مسافرين در ايستگاه دميده مي شود.
 
وي ادامه داد: اين سامانه نسبت به نوع سنتي آن بيش از 70 درصد ، مصرف آب و هزينه هاي بهره برداري را كاهش مي دهد.
 
وي با اشاره به اينكه توسعه هدفمند خطوط مترو کلید رهایی تهران از مشکلات ترافیکي است، بيان داشت: تكميل و راه‌اندازي ايستگاه محمديه تاثير به سزايي در تسهيل و دسترسي شهروندان منطقه 12 تهران به خطوط مترو دارد.
 
وي با تاكيد بر اينكه نازك‌كاري و حمل و نصب 8 پله‌برقي اين ايستگاه در مراحل پاياني است، بيان داشت:
 
عمليات نصب تجهيزات سيگنالينگ (سیستم کنترل اتوماتیک قطار)، سيستم تهويه و مخابرات و همچنين سيستم‌هاي اطفاي حريق آبي و هواسازهاي ايستگاه نيز انجام شده است.
 
وي با اشاره به اينكه توسعه خطوط پر مسافر پايتخت از جمله خطوط 6 و 7 در اولويت كاري ما در سال 98 قراردارد، گفت: ايستگاه محمديه و ايستگاه بسيج از خط 7 متروي تهران در آستانه افتتاح قرار دارند.
 
خط 7 مترو تهران به‌طول 27 كيلومتر و 22 ايستگاه از ورزشگاه جهان پهلوان تختي در جنوب شرق تهران آغاز و پس از عبور از مناطق پر جمعيتي مانند بزرگراه شهيد آيت‌الله محلاتي، خيابان مولوي، خيابان هلال احمر، خيابان قزوین، بزرگراه شهيد نواب صفوي، خيابان آزادي، ميدان توحيد، برج و بيمارستان ميلاد و ميدان صنعت، به ميدان بوستان در سعادت آباد ختم مي‌شود.