تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


مجازات سنگین برای شایعه‌سازان درباره زلزله
تاريخ خبر: سه شنبه، 18 تير 1398 ساعت: 09:04

ایرنا: دادستان شهرستان مسجدسلیمان گفت: با همه کسانی که در بحرانی مانند زمین لرزه این شهرستان شایعه سازی می کنند به شدت برخورد می شود و طبق قانون مجازات می شوند.

علی اسکندری شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بر برخورد با شایعه سازان تاکید جدی کرد و گفت: هر گونه شایعه و نشر اکاذیب که رعب و وحشت در اذهان عمومی ایجاد کند از طریق پلیس فتا پیگیری می‌شود.
 
وی تصریح کرد: با افرادی که نظم عمومی را از طریق انتشار اخبار بی اساس و دروغین برهم بزنند برخورد جدی می‌شود.
 
دادستان مسجدسلیمان ادامه داد: هرگونه دست درازی و تعرض به اموال مردم در زمان وقوع زلزله هم نسبت به روزهای عادی جرایم سنگین‌تری در پی دارد.
 
در پی وقوع زلزله در برخی کانال‌ها و شبکه‌های مجازی اخباری مبنی بر کشته شدن چند نفر در زلزله منتشر شد این درحالی است که زمین لرزه در مسجدسلیمان تلفات جانی درپی نداشت وتنها یک نفر براثر عارضه قلبی درگذشت.
 
زمین لرزه‌ای به قدرت ۵.۷ درجه در امواج درونی زمین (ریشتر) صبح دوشنبه شهرستان مسجد سلیمان خوزستان را لرزاند که در پی آن پس لرزه‌هایی در بسیاری از مناطق استان احساس شد.
 
پس از زلزله اولیه تاکنون ۱۵ پس لرزه در شهرستان مسجد سلیمان رخ داده است.
 
کانون این زمین لرزه شهر گلگیر مسجد سلیمان بوده است که در این حادثه ۱۱۴ نفر در مسجد سلیمان مصدوم شدند و یک نفر به دلیل ترس دچار عارضه قلبی شد و جان خود را از دست داد.