تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


تلاش شهرداری تهران برای ایجاد شفافیت در بخش های مختلف
تاريخ خبر: شنبه، 14 ارديبهشت 1398 ساعت: 15:52

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز،زهرا نژاد بهرام، با بیان اینکه یکی از برندهای شورای پنجم موضوع شفافیت است، گفت: برای پیشگیری از فساد تنها شفافیت پاسخگوست و اگر اقدامات صورت گرفته در معرض دید و افکار عمومی قرار گیرد بروز فساد درون مدیریت شهری به شدت کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه پاسخگویی رکن دوم مبارزه با فساد است، تصریح کرد: براساس آمار افکار سنجی های صورت گرفته، شهرداری تهران یکی از مراکزی است که شهروندان نسبت به آن کم اعتماد هستند.
 
عضو هیات رییسه شورای شهر تهران ادامه داد: شورای شهر تهران در دوره پنجم تلاش می کند تا این اعتماد را تقویت کند و تنها راه این موضوع ایجاد شفافیت است.
 
وی در پاسخ به این پرسش که آمار منتشر شده در سامانه شفافیت تا چه اندازه اصل پاسخگویی را تقویت می کند، افزود: ارائه اطلاعات به شکل کلان بدون معنا و مفهوم کمکی به ایجاد شفافیت نمی کند؛ تنها راه شفاف کردن فضای کاری یک سازمان عمومی ارائه اطلاعات معنادار است.
 
عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران تصریح کرد:  علی رغم اینکه شفافیت برند شورای پنجم بوده، اما تا رسیدن به هدف نهایی باید گام های بیشتری را طی کند و در حال حاضر در گام صفر است.
 
وی عنوان کرد: عیوب این موضوع در حال شناسایی است، اما تلاش ها ادامه دار خواهد بود و سعی شورا بر این است تا شفافیت در پایان دوره پنجم به مرحله یکم برسد. در این زمینه تمامی بخش های شهرداری تهران در حال فعالیت هستند.