تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


جابجایی 13 کیلومتر معارض تاسیساتی برای بهره برداری از فاز نخست پروژه تقاطع سه راه باقرشهر
تاريخ خبر: دوشنبه، 19 فروردين 1398 ساعت: 13:59

 به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز،مدیرکل اداره برنامه‌ریزی و توسعه شهری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، از جابجایی بیش از 13 کیلومتر شبکه معارض تاسیساتی در فاز نخست پروژه احداث تقاطع سه راه باقرشهر خبر داد.

مهدی شریفیان ضمن اعلام خبر فوق افزود: در جریان عملیات احداث فاز نخست تقاطع غیرهمسطح جاده قدیم قم با بلوار علامه عسگری موسوم به تقاطع سه راه باقرشهر، 13700 متر شبکه معارض تاسیساتی شامل برق 20 کیلوولت، لوله 300 میلیمتر آب و همچنین شبکه روشنایی جابجا و تاسیسات جدید جایگزین آنها شده است. 
 
شریفیان با بیان آنکه بخشی از تاسیسات معارض از قبیل حوضچه و کابل مخابرات و همچنین فیبر نوری از طریق اعمال تمهیدات خاص فنی در محل خود حفظ و نگهداری شده است، افزود: از آنجا که جابجایی چنین تاسیساتی می‌توانست سبب طولانی شدن زمان‌بندی اجرای عملیات عمرانی شود، مشاوران پروژه با ارائه طرح‌های خاص، این تاسیسات را در محل خود حفظ‌ کرده و توانستند باكمترين هزينه و صرف‌زمان معقول، از این معارضات ‌تاسیساتی عبور کنند.
 
به گفته مدیرکل اداره برنامه‌ریزی و توسعه شهری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، اجرای تمهیدات لازم به منظور جابجایی معارضات تاسیساتی فاز دوم پروژه احداث تقاطع سه راه باقرشهر آغاز شده و 12 اصله تیر برق در جبهه های جنوب غربی و شمال شرقی پروژه در مرحله جابجایی قرار دارد.
 
گفتنی است طرح احداث تقاطع غیرهمسطح بلوار علامه عسگری با جاده قدیم قم، علاوه بر یک پل روگذر جنوب به غرب، شامل یک زیرگذر رفت و برگشت(شرق به غرب و غرب به شرق) و 2 دوربرگردان جنوب به جنوب و شمال به شمال است. آنچه در قالب فاز نخست پروژه تحویل شهروندان شد، شامل پل روگذر جنوب به غرب و پل کندروی شمال به جنوب تقاطع(سقف زیرگذر) است.