تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


مجرمان اینترنتی امسال رکورد زدند
تاريخ خبر: دوشنبه، 19 فروردين 1398 ساعت: 13:25

ایران نوشت: آمار جرایم فضای مجازی در نوروز امسال بیش از 90 درصد افزایش داشت و عاملان برداشت غیر مجاز اینترنتی از حساب بانکی مردم بیش از 50 درصد پرونده‌ها را به خود اختصاص دادند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در نشست خبری صبح دیروز با اعلام این مطلب گفت: نوروز 98 نسبت به‌مدت مشابه سال قبل شاهد افزایش 90 درصدی وقوع جرایم در فضای مجازی بودیم و 855 پرونده به پلیس فتا رسید که 83 درصد آنها کشف شد، 141 مجرم فعال در فضای مجازی نیز بازداشت شدند.
 
پنج جرم برتر در فضای مجازی در نوروز نیز به ترتیب مربوط به برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب بانکی، کلاهبرداری اینترنتی، مزاحمت‌های اینترنتی، دسترسی غیرمجاز به داده‌ها و تهدید و اخاذی بود که از میان جرایم پنج گانه، 51 درصد پروند‌ه‌ها مربوط به برداشت غیرمجاز اینترنتی بود.
 
وی درباره اقدامات پلیس فرماندهی تهران بزرگ در ایام نوروز 98 گفت: امسال کار کنترل 5 هزار مجرم را در پایتخت انجام داده و با آماده‌باش صددرصد پلیس و 2 هزار نیروی کمکی، در لحظه بیش از 2 هزار و 400 گشت انتظامی در سطح شهر تهران داشتیم. به‌گفته رحیمی پلیس مبارزه با موادمخدر پاکسازی مناطق شوش، مولوی و عودلاجان از معتادان متجاهر را در ایام نوروز به اجرا درآورد و در مجموع 5 هزار و 900 معتاد جمع‌آوری شده، حدود 600 کیلوگرم موادمخدر کشف، 14 قاچاقچی بزرگ بازداشت و 895 خرده‌فروش دستگیر شدند.
 
وی با اشاره به شعار امسال پلیس تهران مبنی بر «پاکسازی شهر تهران از حضور معتادان متجاهر» افزود: در بخش معتادان متجاهر دارای بیماری مسری و واگیردار دچار مشکل هستیم، دستگاه‌های دیگر همکاری نمی‌کنند، نباید در این رابطه شعار داد، پلیس در هیچ بخشی کوتاه نخواهد آمد.
 
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در سرقت منزل کاهش 16 درصدی و در کیف‌قاپی 38 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش وقوع داشتیم، امسال کشفیات سرقت‌ها نسبت به دوره قبل 24 درصد و دستگیری سارقان 50 درصد رشد داشته است.
 
به‌گفته رئیس پلیس پایتخت، هیچ سرقت مسلحانه‌ای در ایام نوروز در تهران رخ نداد و در دو ماهه پایانی منتهی به سال 97، چهار باند سارقان مسلح با تمام اعضای آن بازداشت شدند. در مجموع 99 درصد وقوع جرایم در ایام نوروز، کشف شده است. 3 هزار و 468 نفر از 5 هزار مجرم سابقه‌دار که در ایام نوروز مرخص شده بودند برای پیشگیری از سرقت چهار بار به پلیس احضار شدند.رحیمی گفت: در حادثه سیل برخی اقدام به دروغ‌پردازی و شایعه‌پراکنی کرده بودند که با هماهنگی پلیس فتا چهار نفر از این افراد در تهران شناسایی و دستگیر شدند.