تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


کاهش زمان صدور پروانه های ساختمانی در شمال شرق تهران
تاريخ خبر: يکشنبه، 19 اسفند 1397 ساعت: 16:05

 به گزارش اخبار مناطق 22 گانه تهرانی نیوز،معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه چهار از کاهش زمان تایید نقشه نمای املاک در حال ساخت خبر داد و گفت: سرعت صدور پروانه های ساختمانی در این منطقه افزایش می یابد.

" محمد آراسته" با بیان این خبر افزود: این اقدام با هدف تسهیل در امور شهروندان و کاهش زمان انتظار آنها برای تایید نقشه نمای ساختمان های در حال اخذ پروانه تخریب و نوسازی، زودتر و در حداقل زمان انجام می شود.
 
وی با بیان اینکه پیش از این مالکان و سازندگان برای دریافت تایید نقشه نما پس از پرداخت عوارض و در مرحله پیش نویس مجاز به ارائه نقشه نما بودند، گفت: شهروندان در این مرحله تقریبا  2 هفته منتظر می ماندند و این موضوع باعث افزایش مدت زمان صدور پروانه می شدکه با این اقدام جدید مدیریت شهری منطقه چهار از این پس درخواست های شهروندان در مرحله قبل و زودتر بررسی می شود.
 
معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه چهاردر ادامه افزود: با اجرای این طرح در منطقه چهار، شهروندان می توانند پس از تایید نقشه معماری و صدور فیش عوارض مربوطه نقشه نما را به کمیته نمای منطقه ، ارائه کنند تا در حداقل زمان بررسی و تایید شود.
 
آراسته با اشاره به ایجاد دفاتر تسهیل گری در محلات گلشن و شمیران نو افزود: دفاتر تسهیل گری با هدف ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره در زمینه ساخت و ساز در بافت های فرسوده و اطلاع از تسهیلات و به  منظور ارائه خدمات مطلوب به شهروندان این محلات ایجاد شده است.