تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


پیشرفت محسوس پروژه احداث زیرگذر- تونل امتداد خیابان استاد معین
تاريخ خبر: دوشنبه، 24 دی 1397 ساعت: 15:01

به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز، پیشرفت عملیات احداث سقف زیرگذر در پروژه احداث زیرگذر- تونل امتداد خیابان استادمعین به مرز 60 درصد رسید.

احسان نوش آبادی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با بیان آنکه رفع معارض لوله 700 میلیمتری آب در جبهه جنوبی پروژه احداث زیرگذر- تونل امتداد خیابان استادمعین، زمینه ساز گشایش جبهه های کاری جدید به منظور احداث سقف زیرگذر بوده است، از پیشرفت 60 درصدی این عملیات خبر داد و گفت: از مجموع 334 حلقه شمع طراحی شده در این پروژه، فقط 13 حلقه شمع باقی مانده که متعاقب جابجایی پل عابر مکانیزه و شبکه مخابرات قابل اجرا خواهد بود.

وی در تشریح پیشرفت عملیات اجرایی در سایر بخش های پروژه، از اتمام عملیات حفاری نخستین تیر بتنی پیش رو در بستر خیابان آزادی خبر داد و افزود عملیات آرماتوربندی این تیر آغاز شده و حفاری تعداد دیگری از این تیرهای 72 متری ادامه دارد. 

به گفته مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، کار حفاری و احداث 7 تیر پیش رو با هدف افزایش ضریب پایداری در زمان حفاری تونل و به حداقل رساندن نشست های احتمالی در بستر خیابان آزادی، تا اوایل اسفندماه سال جاری ادامه دارد و اتمام این عملیات به معنای فراهم شدن شرایط فنی برای آغاز عملیات حفاری بخش تونلی پروژه می باشد.

لازم به ذکر است با بهره برداری از این زیرگذر تونلی، ضمن افزایش ظرفیت معابر شمالی- جنوبی منطقه، از ترافیک کندروهای خیابان آزادی کاسته شده و وضعیت تردد در مسیرهای امتداد بزرگراه یادگارامام(ره) بهبود می یابد. برقراری ارتباط خیابان استاد معین با محلات شمال خیابان آزادی، سبب خروج این معبر حمل و نقلی از بن بست موجود شده و به این ترتیب رفت و آمد میان محلات مناطق 2 و 9 شهرداری تهران تسهیل خواهد شد.