تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


برپایی دهکده دیابت در بوستان ملت
تاريخ خبر: سه شنبه، 22 آبان 1397 ساعت: 13:28

به گزارش اخبار مناطق 22 گانه تهرانی نیوز،دهکده دیابت همزمان با روز جهانی دیابت به مدت سه روز در بوستان ملت برپا می شود.

کاظم کمالی نسب معاون امور اجتماعی و فرهنگی گفت: دهکده دیابت یک حرکت نمادین است برای اینکه در زمینه دیابت بتوانیم اطلاع‌رسانی های لازم را به مردم داشته باشیم.
 
وی افزود: این دهکده به مدت 3 روز آماده ارائه خدمات رایگان پزشکی شامل انجام تست قند خون و آموزش‌های لازم در زمینه دیابت، ورزش و تغذیه به مردم است.
 
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 3 اظهار داشت: در دهکده دیابت، غرفه‌های متعددی شامل غرفه کودک برای آموزش به کودکان، غرفه ورزش برای آشنا کردن مردم با ورزش‌های مورد نیاز، غرفه سنجش سلامت، قند و خون می‌شود، غرفه آموزش تغذیه سالم و اینکه مصرف چه غذاهایی از ابتلا به دیابت پیشگیری می‌کند و مشاوره‌های پزشکی وجود دارد.
 
کمالی نسب ابراز داشت: علامت گذاری مسیر پیاده روی در خصوص میزان کالری مصرفی، وجود تابلوهای آموزشی در خصوص قند وجود، غرفه های اندازه گیری قند، برگزاری برنامه های آموزشی مشخص و مدون، و گذاشتن فایل های صوتی و تصویری مرتبط از خدمات این دهکده است.
 
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 3 ، نصب 20 تابلوی آموزشی مرتبط با موضوعات دیابتی ازجمله: تغذیه، ورزش، جدول کالری و قند غذاها، میزان مناسب قند خون، آبی کردن بخشی از مسیر پیاده روی افراد و نصب پیام های مرتبط با دیابت بر روی زمین، برنامه های ورزشی منظم و پخش فیلم و فایل های صوتی مرتبط با دیابت، فعالیت هایی است که در دهکده دیابت برگزار می شود.