تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


راه اندازی 11 خانه فرهنگی در مسجد سرای گل ها
تاريخ خبر: سه شنبه، 24 مهر 1397 ساعت: 15:59

به گزارش اخبار مناطق 22 گانه تهرانی نیوز، شهردار منطقه شش با اشاره به پیشرفت پروژه مسجدسرای گلها گفت:این مسجدسرا در مساحتی حدود ۶۰۰ متر مربع و در سه طبقه و حجم کار ۱۹۲۰ متر مربع با دو بخش مسجد و سرای محله در حال ساخت است و با راه اندازی 11 خانه فرهنگی به شهروندان خدمت رسانی می کند.

محمدرضا دهداری پور گفت: موقعیت جفرافیایی این مسجدسرا به گونه‎ای است که از شمال به بزرگراه جلال آل احمد و از جنوب به شهرک گل‌ها دسترسی دارد و این موقعیت مکانی شرایط دسترسی آسان و بهره‎مندی از امکانات مسجدسرا را برای اهالی منطقه فراهم می‌کند.
 
شهردار منطقه شش اضافه کرد: این مسجدسرا علاوه بر اینکه مانند تمامی مساجد امکاناتی مانند شبستان، سالن زنانه و مردانه خواهد داشت، پیش‌بینی شده در این سرا ۱۱ خانه برقرار شود که برخی از آن‌ها شامل خانه عترت و قرآن، خانه دوام ایمنی، خانه کودک، خانه کتاب، خانه علم و زندگی، خانه فناوری و اطلاعات، خانه فرهنگ و هنر، خانه سلامت، خانه پژوهش و خانه کارآفرینی است.
 
دهداری پور توضیح داد: پروژه مسجد سرای منطقه ۶ الگویی ویژه از ارتباط بین مسجد و سرای محله است که برای اولین بار در کشور به عنوان الگوی مذهبی و مردمی رونمایی خواهد شد.
 
گفتنی است مسجدسرای گل‌ها به‌ عنوان نخستین مسجدسرای پایتخت شناخته می‎شود و طراحی مسجدسرای گل‌ها به گونه‌ای است که سرای محله و مسجد ورودی جداگانه دارند اما امکان دسترسی سرا به مسجد ایجاد شده و شهروندان بعد از حضور در کلاس‌های فرهنگی سرای محله گل‌ها می‌توانند به راحتی در برنامه‌های مذهبی مسجد هم شرکت کنند.