تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


صنعت خودرو نیازمند مدیریت بخش خصوصی و حتی مدیران خارجی است
تاريخ خبر: شنبه، 12 اسفند 1396 ساعت: 08:53

 به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است که باید مدیریت از دست مدیران دولتی در صنعت خودرو گرفته شده و به مدیران بخش خصوصی و حتی مدیران خارجی واگذار شود.

 
محمدرضا منصوری اظهار داشت : البته واگذاری سهام و مدیریت شرکتها به مدیران و شرکتهای خارجی باید در راستای سرمایه گذاری در صنعت خودرو صورت گیرد .
 
وی خاطر نشان کرد : در صورتی که بستر مناسب برای حضور مستقل شرکتهای خارجی و سرمایه در صنعت خودرو ایران فراهم شود شاهد رفع انحصار و ایجاد رقابت در بازار داخل و از سویی رشد اشتغالزایی در کشور خواهیم بود.
 
وی گفت : متاسفانه در این سالها مسیر طی شده در صنعت خودرو ، مسیر اشتباهی بوده است و روز به روز این مسیر اشتباه صنعت خودرو را از مسیر اصلی خود دور تر خواهد کرد.
 
وی تاکید کرد : باید مسئولان و متولیان صنعت خودرو در کشور امروز هوشیار تر عمل کرده تا با توسعه تولید و ارتقاء تکنولوژی در این صنعت شاهد توسعه بازارهای صادراتی و حضور محصولات ایرانی در بازارهای جهانی باشیم.
 
وی گفت : بی تردید بکارگیری مدیران توانمند و اموزش نیروی های متخصص نیز می تواند مسیر کلی صنعت خودرو ایران را تغییر داده و موجب تحول در صنعت و بازار خودرو ایران شود.
 
نماینده ساوه و زرندیه در مجلس دهم اظهار داشت : در صورت توجه بیشتر به وضعیت صنعت خودرو و توسعه و تنوع محصولات داخلی ، قطعا به بهتر می توان به نیاز مشتریان پاسخ داد چرا که در بازار امروز مشتری باید حق انتخاب داشته باشد و بی شک تنوع تولید یکی از حق انتخاب مشتری است.
 
منصوری همچنین با اشاره به الزام خودروسازان به ارتقاء استانداردهای تولید تا سال 97 تاکید کرد : البته خودروسازان تلاش های خوبی را در این زمینه داشتند اما کاستی های موجود در این بخش تنها به مدیران شرکتها باز نمی گردد و بلکه بخشی از وضعیت کنونی در حوزه استانداردها و کیفیت وارث مدیران گذشته است که موجی گردیده که پرداختن به استانداردها ی جدید در این شرایطی سخت و دشوارتر شود.
 
وی گفت : البته انتظار می رود صنعت خودرو ایران از فرصت بوجود امده بهره برده و برای ارتقاء استانداردها اجباری که تعیین شده تلاش مضاعفی نمایند.