تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


حمایت از صنعت خودرو در بودجه سال 97
تاريخ خبر: شنبه، 9 دی 1396 ساعت: 10:55

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با توجه به آغاز بررسی بودجه سال 97 در مجلس ، گفت : در این جریان قطعا نمایندگان مجلس در بخش صنعت خودرو به خصوص در حوزه تولید داخل ، واردات و صادرات به دنبال حمایت از این صنعت خواهند بود.

 شهاب نادری با اشاره به ارائه بودجه سال 97 توسط دولت اظهار داشت : در حال حاضر بحث بودجه 97 با مشکلات خاصی مواجه شده و دولت با توجه به برنامه ریزی و بودجه بندی سال جاری با کمبود مالی روبرو است.

وی گفت : البته باتوجه به برنامه ریزی بودجه سال 97، کمیسیون اقتصادی انتقاداتی در این راستا داشته است.

وی همچنین با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال به تولید و اشتغال افزود: در دو سال اخیر به جهت اهمیت این موضوع مقام معظم رهبری شعار سال را اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال نامگذاری نمودند اما متاسفانه دولت در سال اول نمره قابل قبولی کسب نکرد و لذا سال دوم ، نیز به تولید واشتغال نامگذاری شد، از این رو نمایندگان مجلس در بحث صنعت خودرو به دنبال تحولاتی در این صنعت هستند تا از این وضعیت خارج شده و بتوانند از صنعت مهم در کشور حمایت های لازم را داشته باشند.

نماینده مردم پاوه، جوانرود و ثلاث در مجلس شورای اسلامی همچنین با تاکید بر اهمیت خصوصی سازی در صنعت خودرو اظهار داشت : امروز باید به بخش خصوصی در صنعت خودرو توجه ویژه ای شود چرا که طبق اصل 44 قانون اساسی و فرمایشات مقام معظم رهبری توجه به بخش خصوصی در صنعت خودرو باعث رونق این صنعت خواهد شد.

نادری افزود : امید است که دولت در شرایط و وضعیت کنونی به این نتیجه برسد که به تنهایی از جریان کنونی این صنعت برنیامده و باید خصوصی سازی در این صنعت به طور جدی دنبال شود.

وی با اشاره به نقش مهم بخش خصوصی در صنعت خودرو خاطر نشان کرد : قطعا ورود بخش خصوصی حرکت خوبی در این صنعت است و بی شک می توان از این روند به نحو احسن استفاده نمود.

وی تاکید کرد : انتظار می رود نمایندگان مجلس در حوزه صنعت خودرو و حمایت از تولید داخل و بازار صادرات تصمیمات عاقلانه ای را برای این صنعت اتخاذ نمایند.