تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


تعامل شهرداری، شورای شهر و مجلس راه‌حل مشکلات پایتخت است
تاريخ خبر: شنبه، 25 آذر 1396 ساعت: 14:16

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی حل مشکلات پایتخت را نیازمند تعامل شهرداری، شورای شهر و نمایندگان مردم تهران در مجلس دانست.

 

داوود محمدی، در ارزیابی از عملکرد شهرداری تهران در دوره جدید گفت: شهرداری در این دوره کوتاه یک سری انتصابات انجام داده که برخی به آن اعتراض کردند. به نظر من آقای نجفی به طور نسبی تا الان خوب کار کرده و باید اجازه دهیم قدری زمان بگذرد. چراکه وقتی نیرویی منصوب می شود باید عملکردش مورد ارزیابی قرار گیرد. متاسفانه انتصابات هموار مورد نقد است و دلیلش هم عمدتا سیاسی است که این ضعف به شمار می رود. این جناح بندی‌های سیاسی ما را از انتصابات درست و شایسته محروم کرده است.

این نماینده مجلس یادآور شد: ارزیابی درست را زمانی می توانیم انجام دهیم که عملکرد افراد بررسی شود. بنابراین باید قدری زمان بگذرد و بعددر این رابطه قضاوت کرد. البته ارزیابی من تا الان نسبتا مثبت است.

محمدی با بیان اینکه «تعامل شهرداری، شورای شهر و مجلس در حل مشکلات پاتیخت موثر است» گفت: در حال حاضر شورای شهر متشکل از طیف خاصی از افراد است و مجلس و دولت هم با آن همراه هستند. بنابراین بهانه‌ای برای کار نکردن نیست و باید برای حل مشکل گفت‌وگو و تعامل شود. در همین راستا شورای ۵۱ نفره امید تشکیل شد و کمیته هایی تعریف شده که دنبال بررسی مشکلات و حل آن هستند.

 

وی با بیان اینکه «هماهنگی لازم بین مجلس و شورای شهر به صورت جدی وجود دارد» گفت: تهران مشکلات بسیار جدی دارد. بلایای طبیعی، بافت‌های فرسوده، آسیب های اجتماعی، مسائل حاشیه شهر، بحران آب، ترافیک و مسائل زیست محیطی به شدت تهران را خطر پذیر کرده و راه حل آن تعامل نهادهای مربوطه است.