تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


لزوم تدبیر ویژه وزارت راه برای ایمنی جاده‌ها
تاريخ خبر: دوشنبه، 15 آبان 1396 ساعت: 13:08

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛رئیس مجمع نمایندگان مازندران ضمن تسلیت به بازماندگان حادثه تلخ در محور سوادکوه، خواستار اهتمام بیشتر وزارت راه و شهرسازی و پلیس راه برای کاهش حوادث جاده‌ای شد.

 

حسین نیازآذری در پی حادثه تاثر انگیز واژگونی اتوبوس تهران- گنبد در محور سوادکوه و کشته و مصدوم شدن 38نفر( 14کشته و 24 زخمی) از هموطنان، گفت: مجمع نمایندگان استان مازندران با تسلیت به بازماندگان این حادثه تلخ مراتب همدردی و تاسف اعضای مجمع نمایندگان استان را اعلام کرد و خواستار اهتمام بیشتر وزارت راه و شهرسازی و پلیس راه برای کاهش حوادث جاده‌ای شد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تلفات جاده‌ای در کشور نگران است و از بی‌توجهی به همه حوادث تلخ و مرگبار ابراز تاسف می‌کنیم لذا از این که شنیدن اخبار حوادث و سوانح رانندگی برای جامعه عادی شده خواستار اجماع ملی برای کاهش حوادث رانندگی شد.

 وی افزود: دستگاه‌های مرتبط بالاخص وزارت راه و شهرسازی و پلیس راهور ناجا باید گزارش این حادثه را در اولین جلسه کمیسیون عمران ارائه و در جهت کاهش این حوادث ناگوار طبق دستور معاون اول ریاست جمهور در خصوص تهیه نقشه ایمنی راه؛ برنامه اجرایی وعاجل ارائه نماید.

نیازآذری با اشاره به نقش عوامل انسانی و نقص فنی خودرو در حوادث جاده‌ای، خواستار اعمال مقررات سخگیرانه و نظارت شدیدتر برای کاهش تصادفات گردید. متاسفانه خسارات مادی و معنوی ناشی از حوادث جاده‌ای در کشور بسیار سنگین است.

وی با انتقاد از بی‌توجهی عمومی به عدم اجرای قوانین رانندگی، گفت: مسوولیت نظارتی و کنترلی دولت و دستگاه‌های ذیربط باید در اجرای قوانین و مقررات به جنبه‌های حقوقی حوادث مختلف توجه داشته باشند لذا در صورت وجود قصور مجریان و دستگاه‌های اجرایی در اعمال قانون باید تحت پیگیرد قرار گیرند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه در این گونه حوادث فقط راننده مقصر شناخته می‌شود حال آنکه مجموعه‌ای از مسوولان و دستگاه‌هایی که اجازه حرکت خودرو می‌دهند باید پاسخگو باشند، بنابراین نقص فنی و عامل انسانی نباید به عنوان تنها عوامل این همه فاجعه در کشور شناخته شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تشکر از خدمات نیروهای امدادی در این حادثه ابراز امیدواری کرد و با همراهی و مشارکت مردم و جدیت نهادهای مسوول شاهد کاهش حوادث جاده‌ای باشیم.