تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


صدور بخشنامه‌های ضدفساد سدی بر سر راه سوءاستفاده برخی سودجویان
تاريخ خبر: دوشنبه، 17 مهر 1396 ساعت: 13:12

به گزارش اخبار مناطق 22گانه تهرانی نیوز؛شهردار منطقه4 تهران با بیان اینکه صدور بخشنامه‌های ضد فساد شهردار پایتخت مانعی بزرگ برای جلوگیری از بستر تخلف است، گفت: نجفی نشان داد شفاف‌سازی و رفع ابهامات از مهم‌ترین دغدغه‌های این دوره مدیریت شهری است.

 

سیدعلیرضا حسینی درباره دو بخشنامه ضدفساد شهردار تهران گفت: یکی از موضوعات مورد بحث و چالش برانگیز شهرداری تهران در دوره های قبل مدیریتی، صدور هولوگرام و صدور برخی از پروانه های ساختمان از طریق شوراهای معماری در شهرداری تهران بود.

وی افزود: شهردار تهران با صدور دو بخشنامه بسیار مهم هولوگرام و سازوکار جدید برای شوراهای معماری مناطق نشان داد که شفاف سازی و رفع ابهامات مربوط به کاهش فساد در شهرداری تهران از مهم‌ترین دغدغه‌های ایشان در این دوره مدیریت است.

حسینی خاطرنشان کرد: صدور بخشنامه‌های اینچنینی که با هدف شفاف سازی عملکرد مالی شهرداری تهران و همچنین رفع ابهامات در خصوص میزان درآمدها و عمران و آبادانی پایتخت صورت می گیرد، در افزایش میزان رضایتمندی شهروندان از عملکرد مدیران شهری و بالطبع کارکنان شهرداری تهران در برنامه 4 ساله بسیار ضروری و تاثیر گذار خواهد بود.

وی همچنین گفت: صدور بخشنامه‌های ضد فساد با رویکرد شفاف سازی که به منظور جلوگیری از سوء استفاده برخی از افراد سودجو و منفعت طلب که مشکلات فراوانی را برای بدنه سازمان و یا نگرش برون سازمانی ایجاد می کردند و هویت یک نهاد زحمتکش خدمات رسان را زیر سوال می برند و خدشه بر آن وارد می کنند، می تواند مانعی بزرگ برای جلوگیری از ایجاد بستر تخلف گردد که بسیار ضروری و حایز اهمیت است.

شهردار منطقه 4 تهران تصریح کرد: در این میان نقش دستگاه‌ های نظارتی و ارزیابی و گزارش گیری از اقدامات دستگاه‌های ذیربط در موضوعات شهری به ویژه بر درآمدهای پایدار می تواند در کاهش ابهامات و شفافیت فعالیت‌های شهرداری تهران، به عنوان یکی از نهادهای مردمی و خدمات رسان که همواره به دلیل فعالیت گسترده و متنوع آن، توسط جناح های سیاسی مورد نقد و انتقاد قرار گرفته است، تاثیرگذار باشد.

وی در پایان اظهار کرد: بنده به عنوان شهردار منطقه 4 ضمن حمایت از اینگونه بخشنامه ها که تاثیرات مثبت آن در آینده مشهود خواهد بود، آینده روشنی را برای پایتخت نشینان آرزو می کنم.