تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


ممانعت از ورود خودروهای خارجی اقدام نامناسبی است
تاريخ خبر: شنبه، 25 شهريور 1396 ساعت: 10:57

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه نرخ خودرو درکارخانجات واقعی شده ،گفت: درصد جزیی تفاوت قیمت خودرو در کارخانه تا فروش در بازارمصرفی طبیعی است .

 

محمد عزیزی درباره فاصله نرخ مصوب خودرو از کارخانه تا فروش در بازار آزاد، گفت: نمایشگاه‌های خرده‌پای خودرو باید از فروش خودرو سود متعارفی بدست آورند، بنابراین  افزایش منطقی  نرخ خودرو از  کارخانجات تافروش در بازار مصرفی ممانعتی ندارد.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه برای توسعه صنعت خودرو باید بستر انتقال فناوری از بازار خارجی به کشور باز شود،تصریح کرد: حضور در  نمایشگاههای  صنعت خودرو و همایش ها بایدهمراه با انتقال دانش و فناوری نوین خارجی در زمینه خودرو به کشور باشد.

عزیزی افزود: با انتقال دانش و فناوری‌های نوین خودرو می توان تولید خودروهای مشترک  را در  صنعت  خودرو تقویت کرد تا صنعت  خودروسازی ما نسبت به استاندارهای جهانی ارتقا یابد و مشخص است با این اوصاف رقابت میان بازار داخلی و خارجی افزایش مییابد ودرنهایت این رقابت منجربه افزایش  کیفیت  خودروهای داخلی میشود.

وی ادامه داد: بستن در بازار خودروسازی کشور  برای ممانعت از ورود خودروهای  خارجی کار مناسبی نیست و ما بایدآنقدر  بازار رقابتی خودرو  را کیفی  کنیم که  مشتریان و  شهروندان  خودرو داخلی را   انتخاب کنند.

عضو کمیسیون صنایع ومعادن  مجلس، یادآورشد: اکثر قطعات وارداتی خودرو از چین وارد کشور می‌شود و این در حالی است که چینی ها نیز به اقتضای  بازار  خودرو کشور خواهان  قطعات  را صادر  می کنند.

وی در ادامه افزود: اگر خواهان قطع واردات قطعات خودرو  از چین به کشور هستیم باید  فضا را برای فعالیت بهینه تولید  کننده  داخلی را در کشور مهیا کنیم .

نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس با بیان اینکه نرخ خودرو در کارخانجات خودرو واقعی شده است، یادآور شد: درصد جزیی تفاوت میان قیمت مصوب خودرو در کارخانه تا فروش در بازارمصرفی طبیعی است زیرا  این اختلاف قیمت به نوعی سود حاشیه امنیت در بازار تلقی می‌شود.