تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


پیشرفت مطالعات طرح پویاسازی بافت شمالی بوستان جنگلی چیتگر و اتصال آن به دریاچه شهدای خلیج فارس
تاريخ خبر: سه شنبه، 21 شهريور 1396 ساعت: 11:48

به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز؛مدیر گروه معماری و شهرسازی سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، از پیشرفت مطالعات طرحی به منظور پویایی بیشتر بافت شمالی بوستان جنگلی چیتگر خبر داد.

 

 مهندس مهدی علیپور با بیان آنکه مطالعات طرح اتصال دریاچه شهدای خلیج فارس به بوستان جنگلی چیتگر از طریق احداث یک پل دسترسی از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است، محدوده اجرای طرح پویاسازی بافت شمالی بوستان چیتگر را شامل محدوده ای 40 هکتاری حدفاصل محور داخلی بوستان چیتگر تا بدنه جنوبی دریاچه دانست.

وی با تاکید بر اینکه مطالعات طرح پویاسازی پهنه شمالی بوستان جنگلی چیتگر با هدف اتصال به دریاچه شهدای خلیج فارس و با توجه به تمام ملاحظات اجتماعی و زیست محیطی و همچنین توجه به زیبایی منظر و هماهنگی با محیط طبیعی پیش می رود، اعمال کمترین میزان مداخله و ایجاد سطوح سخت در محدوده اجرای طرح را از دیگر معیارهای درنظر گرفته شده در طراحی ها دانست و افزود: جانمایی باغ های موضوعی و استراحتگاه ها، از دیگر مواردی است که در مطالعات مربوطه مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته مدیر گروه معماری و شهرسازی سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، اجرایی شدن طرح فوق نه تنها سبب تسهیل دسترسی شهروندان از بوستان جنگلی چیتگر به دریاچه 140 هکتاری غرب پایتخت خواهد شد بلکه تکمیل حلقه های تفرجگاهی منطقه را به دنبال دارد.

تمرکز بر عرصه های باز عمومی و فضای سبز و همچنین مسیرهای دوچرخه سواری و پیاده روی، ایجاد کمترین بارگذاری های ساختمانی در این طرح را تضمین کرده است. مراکز امدادی و رفاهی و نمایشگاه های فصلی و دائمی، از دیگر کاربری های برنامه ریزی شده در طرح اتصال دریاچه شهدای خلیج فارس به بوستان جنگلی چیتگر به شمار می روند.