تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


با ارتقاء بهره وری و مدیریت فرایند تامین،تولید و فروش، قیمت تمام شده و به تبع قیمت خودروها کاهش یابد
تاريخ خبر: چهارشنبه، 8 شهريور 1396 ساعت: 11:19

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه صنعت خودرو کشور باید از استراتژی روشن و قابل درکی برخوردار باشد ، اظهار داشت: در وضعیت کنونی جامعه لازم است همه ذينفعان اعم از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان به اجماع قابل قبولی دست یابند تا متناسب با ظرفیت و نیازهای کشور در یک بازده زمانی قابل قبول ،اهداف و چشم اندازهای روشن و قابل دفاعی برای کشور ترسیم شود.

 

محمدرضا نجفی اظهار داشت : صنعت خودرو کماکان باید مورد حمایت و عنایت همه ذینفعان قرار گیرد اما در فضای تقريبا رانتی و یک طرفه موجود بعید است بتوان حقوق کلیه ذينفعان را کسب و چشم انداز روشن و قابل توجهی در این راستا رقم بخورد .

وی گفت  : برای اینکه صنعت بالنده و خود اتکایی داشته باشیم باید صنعت خودرو در شرایط رقابت آزاد ، آماده و تجهیز شود و این مهم جز با حمایت دولت امکان پذیر نخواهد بود.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس تاکید کرد: اساسا حاکمیت و دولت بایستی محيط مساعدی جهت فعالیت های تولیدی ،اقتصادی و صنعتی را فراهم نماید که البته بخش مهمي از آن با رفع موانع حقوقی ناشی از تحریم ها که پیش پای صنعت ،تولید و اقتصاد کشور قرار دارد ، محقق خواهد شد.

نماینده تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تا نظام بانکی قابلیت پشتیبانی مناسب از تولید را نداشته و تولیدات با قيمت و با کیفیت مناسب در فضای رقابتی عرضه نشوند صنعت خودرو شکوفا نمی شود، افزود: برجام ظرفیت بالقوه و بسیار خوبی برای رفع موانع و بهبود فضای کسب و کار در کشور ایجاد کرده است که باید از این فرصت استفاده نمود.

نجفی افزود: بخش محقق نشده این ظرفیت ها ، ماموريت و وظیفه مهمی را پیش روی دولت دوازهم قرار داده است تا بتواند با تحقق ظرفیت های بالقوه فضای مساعد بهره وری و توسعه را در صنعت و اقتصاد فراهم نمایند.

وی با بیان اینکه بهبود شرایط در حوزه صنعت خودرو به بهبود محیطی و محاطی این صنعت بستگی دارد افزود: در بخش محیطی ، دولت  بايد فعالیت سازنده اي را در زمان کوتاهتري انجام دهد و در بخش محاطی نیز اراده، استراتژی و برنامه محوري ،همت و كوشش و تعهد نسبت به مردم  و كشور را به عنوان ضرورتی مهم اجرایی نماید.

وی هر گونه کاهش قیمت تمام شده خودرو را ناشی از افزایش بهره وری و بهبود در مدیریت ، فرایند تامين و تولید و فروش دانست و گفت : باید از منظر کاهش قیمت تمام شده که متاثر از رشد بهره وری و بهبود فرآیندهاست نسبت به ارتقا کیفیت توليدات و افزایش قابلیت هاي جدید خودروها اقدام نمود تا بار مالي مضاعفی ناشی از قیمت تمام شده به مصرف کنندگان تحمیل نشود.

وی همچنین با توجه به حضور دکتر شریعتمداری در وزارت صنعت و معدن وی را به لحاظ ویژگی های فردی و داشتن رويكرد و تفکر استراتژیک اميدبخش دانست و  افزود: شریعتمداری با این ویژگی ها علاوه بر قابليت ايجاد ارتباطات لازم در سطح داخلی و خارجي در راستاي اهداف تعيين شده دولت، با درک عمیق از مسایل کشور، با یک برنامه راهبردی منشا خیر برای اقتصاد ،تولید و صنعت کشور خواهند بود.