تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


برگزاری کارگاه خنده درمانی در منطقه 7
تاريخ خبر: چهارشنبه، 25 مرداد 1396 ساعت: 13:15

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی تهرانی نیوز؛شهردار منطقه 7 از برگزاری کارگاه خنده درمانی در این منطقه با هدف آشناسازی شهروندان با فیزیولوژی خنده و راه های درمانی آن خبر داد.

دکتر سعید طلوعی با اعلام این مطلب تصریح کرد: خنده یکی از راه های درمانی است که ضمن اکسیژن رسانی به تک تک سلول های بدن و کاهش استرس های روزانه، موجب افزایش اعتماد به نفس، خوشبینی، برونگرایی، امیدواری به آینده و ایجاد شهامت در فرد می شود.

وی افزود: امروزه مشغله های کاری و زندگی در میان افراد بیداد می کند که سلامت جسمی و روانی شهروندان و سلامت جامعه را تحت الشعاع خود قرار داده است. از همین رو آشناسازی شهروندان با فواید خنده و تأثیر آن بر زندگی یک ضرورت محسوب می شود.

شهردار منطقه 7 خاطرنشان کرد: هیچ ورزشی نمی تواند همانند خنده عضلات بدن را به جنبش در آورد و دانشمندان معتقدند یک دقیقه خندیدن برابر با چهل مرتبه نفس کشیدن است که با توجه به اهمیت موضوع، اداره بانوان منطقه در راستای ارتقاء سطح سلامت اجتماعی و شهروندی اقدام به برگزاری کارگاه خنده درمانی کرده است.

وی با اشاره به اینکه این کارگاه ها در مجموعه فرهنگی شهربانو واقع در خیابان دماوند برگزار می شوند، خاطرنشان کرد:  در این کارگاه های آموزشی شرکت کنندگان با موهبت الهی خندیدن و شاد زیستن و شادی بخشیدن به دیگران آشنا خواهند شد.

دکتر طلوعی در ادامه از بازسازی زمین های چمن مصنوعی در این منطقه خبر داد و گفت: در راستای توسعه فضاهای ورزشی برای بهره مندی شهروندان، زمین چمن مصنوعی شهید صیاد شیرازی نوسازی شد.

وی تاکید  کرد: با هدف توزیع عادلانه امکانات اجتماعی و رفاهی در سطح منطقه به ویژه محلات کم برخوردار و ایجاد فضای مناسب برای بهره مندی شهروندان از ظرفیت های ورزشی، زمین های چمن مصنوعی از جمله زمین چمن شهید صیاد شیرازی واقع در محله مجیدیه دبستان بازسازی شد