تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


خودروسازان باید در تولیدشان بازنگری جدی کنن
تاريخ خبر: چهارشنبه، 31 خرداد 1396 ساعت: 15:02

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می گوید : شرایط ایجاد شده موقعیت مناسبی است تا خودروسازان داخلی در روند تولیدشان بازنگری اساسی نمایند .

 

محسن کوهکن اظهار داشت : قطعا با فضای فراهم شده همکاری ها و توجه جدی تر به حوزه تحقیق و توسعه در صنعت خودرو می توان به  بازار تولیدات متنوع و با کیفیت در  بازار داخلی و توسعه بازارهای صادراتی دست یافت.

وی گفت : البته توسعه در این بخش ها ضمن تلاش خودروسازان ،مستلزم حمایت موثر تر دولت و مجلس و سایر متولیان صنعت کشور است.

وی افزود : با اهتمام خودروسازان در طراحی و تولید محصولات با کیفیت و به روز ، مجلس نیز آمادگی دارد تا در این مسیر صنعت خودرو را حمایت نماید.

وی خاطر نشان کرد : در صورتی که صنعت خودرو ایران کیفیت محور گردیده و در مسیر طراحی و تولیدات محصولات جدید حرکت نماید، مطمئنا دیگر نگرانی نسبت به تقاضا در بازار خودرو وجود نداشته و می توان بر بازارهای صادراتی تمرکز نمود.

نماینده لنجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اقدامات موثر خودروسازان در سالهای اخیر اظهار داشت : قطعا خودروسازان در این سالها قدم مثبتی را برداشته اند چنانچه هم اکنون به تولید خودروهایی رسیده ایم که در حد خود از استانداردهای نسبی برخوردار است هر چند همچنان ایراداتی نیز وجود دارد.

کوهکن با اشاره به تاثیر برخی هزینه های اضافی بر جریان سرمایه گذاری در بخش های کیفی و طراحی افزود : امروز شرکتهای خودروساز باید از تعرضاتی که موجب تحمیل هزینه بر این شرکتها می شود ، مصون باشند چرا که تحمیل این گونه هزینه ها که غالبا در بخش نیروی انسانی است موجب عدم سرمایه گذاری در بخش های مهم و موثر در این صنعت خواهد شد.

وی تصریح کرد : بی تردید وضع موجود رضایتمندی مشتریان داخلی را به دنبال نخواهد داشت از این رو باید به سمت و سویی برویم که با خودروسازان بزرگ دنیا رقابت  نماییم.

وی تصریح کرد : مسلما با کاهش هزینه های سربار و توجه جدی تر به حوزه تحقیق و توسعه در صنعت خودرو ، تولیدات با کیفیتی به دست مشتریان خواهد رسید.

وی گفت : البته هدف عرضه محصولاتی در رقابت با خودروسازان برتر در دنیا نیست اما باید صنعت خودرو ایران به تدریج به لحاظ ایمنی در تولید ، استحکام ، دوام ، زیبایی و تنوع محصول به جایگاه مناسبی در بازار دنیا دست یابد.

وی تاکید کرد : بی شک صنعت خودرو ایران از ظرفیت و توانمندی لازم برای حضور در بازارهای رقابت جهانی برخوردار است.