تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


340مدیر علم و زندگی تحت آموزش های اختصاصی مشکات قرار گرفتند
تاريخ خبر: شنبه، 17 آبان 1393 ساعت: 14:14

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز،دبیر مجموعه جشنواره های مشکات با اعلام اینکه امسال برای نخستین بار برای مدیران علم و زندگی جشنواره مشکات آموزش های تخصصی برگزار شد، اظهار کرد : امسال 340 مدیر علم و زندگی با گذراندن دوره های آموزشی موفق به دریافت گواهینامه شدند.

سید احمدعلوی درباره موضوع آموزش مدیران علم و زندگی خانه های محلات اظهارکرد: آسیب شناسی جشنواره مشکات2 حاکی از آن بود که مدیران علم و زندگی به عنوان برگزارکنندگان جشنواره مشکات در محلات باید در سطح بالایی از آگاهی ها نسبت به موضوعات جشنواره مشکات قرار بگیرند و نحوه ارتباط گیری با شهروندان را برای برپایی جشنواره ای با محتوای آموزشی و ترویجی بیش از گذشته بدانند. بنابراین دوره آموزشی 16ساعته با حضور اساتید دانشگاه علمی کاربردی آموزش های شهروندی برگزار شد. به طوری که با پایان یافتن این دوره ،آزمونی در خصوص محتوای آموزشی انجام شد.

علوی افزود: از مجموع 370مدیر خانه علم و زندگی 340 نفر موفق به دریافت گواهی پایان دوره شدند و بدین ترتیب دارندگان این گواهی نامه ها در اولویت فعالیت های سرای محلات در دوره های آموزشی هستند به طوری که در آینده نیز تلاش می کنیم برای این افراد دوره های آموزشی با گواهی نامه معتبر برگزار کنیم .

60 درصد شرکت کنندگان مشکات دانش آموز هستند

دبیر مجموعه جشنواره های مشکات همچنین از نظام مند شدن ارتباط مدیران خانه های علم و زندگی با مدارس سطح تهران خبر داد و گفت: طی توافق صورت گرفته بین معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و معاونت پرورشی آموزش و پرورش، مدیران مناطق آموزش و پرورش سطح تهران موظف به همکاری با مدیران خانه های علم و زندگی در سطح محلات در راستای برپایی جشنواره آموزشی و ترویجی مشکات شدند به نحوی که در این راستا امکان حضور کارشناسان در سطح مدارس و برگزاری برنامه های آموزشی و ترغیب دانش آموزان به شرکت در این جشنواره فراهم شده است.

علوی با بیان اینکه سال گذشته 468 هزار اثر با حضور 209 هزار نفر در جشنواره مشکات ارائه شد، افزود: 60 درصد شرکت کنندگان جشنواره مشکات دانش آموزان بوده اند و با توجه به اینکه هدف این دوره از جشنواره مشکات نیز انتقال آموزش هاست، تلاش می کنیم هر چه بیشتر برنامه های آموزشی را در قالب کارگاه های آموزشی ـ توجیهی، بروشور، پخش تیزر و فیلم را در مدارس دنبال کنیم.

وی همچنین اعلام کرد: امسال تاکید ویژه بر مباحث ترافیک در سومین جشنواره ترویجی آموزشی مشکات دنبال می شود، به طوری که برنامه های گسترده ای برای آموزش در دو محور " خط سفید " و " کلاه ایمنی موتور سوار" تدارک دیده شده است.