تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


جانمایی 5 غرفه جدید بازیافت در منطقه 10
تاريخ خبر: شنبه، 17 آبان 1393 ساعت: 09:50

به گزارش گروه مناطق22گانه شهرداری نیوز،رئیس اداره بازیافت شهرداری منطقه 10 از اتخاذ تدابیر ویژه برای جلب مشارکت شهروندان و نهادینه سازی فرهنگ بازیافت در منطقه خبر داد.

 محسن مظفری رئیس اداره بازیافت شهرداری منطقه 10 با اعلام این خبر تفکیک از مبدا را کار ملی  و وظیفه عمومی دانست که مستلزم جلب مشارکت و آگاه سازی شهروندان است و گفت:در صورت فرهنگ سازی مناسب از نحوه بازیافت و تفکیک از مبدا می توان از زباله به عنوان سرمایه ملی ارزشمند یاد کرد.

وی افزود: یکی از معضلات مهم شهرنشینی روند روبه رشد تولید زباله و به تبع آن مشکلات زیست محیطی است که برای رفع معضل و جداسازی این مواد در مبدا تاکنون اقدامات مناسبی از سوی اداره بازیافت منطقه انجام شده که این امر کمک بسزایی در بازیافت مواد و جلوگیری از آلودگی محیط زیست و از بین رفتن سرمایه های ملی کرده است.

وی با بیان اینکه تعداد 27 غرفه در منطقه فعال است و 5 غرفه دیگر نیز در حال جا نمایی است، افزود:برخی غرفه ها در ایام تعطیل نیز به شهروندان خدمات ارائه می دهند و با همکاری شهروندان به طور میانگین ماهانه 150 تن پسماند خانگی، جمع آوری می شود.

مظفری اجرای طرح حامیان بازیافت و راه اندازی تورهای یک روزه به مجتمع آراد کوه را برای آگاه سازی شهروندان از فرآیند تهیه کود کمپوست و تفکیک پسماند جمع آوری پسماندهای خشک راسترهای تجاری از طریق خودروهای ملودی را از اقداماتی بر شمرد که در منطقه در دست اجرا است و افزود: تاکنون 70 درصد شهروندان آموز طرف تفکیک را دیده اند و با فعالیت های انجام شده و ایجاد انگیزه بنی شهروندان روزانه 30 تن پسماند خشک و 15 تن کاغذ جمع آوری می شود و در این زمینه رتبه اول شهر تهران را داریم.

وی خاطر نشان کرد: با اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا و آموزش های  چهره به چهره در محلات، مدارس، مراکز آموزش، اداری، تجاری از ابتدای سال جاری میزان پسماند جمع آوری شده در منطقه به طور چشمگیری افزایش داشته است.