جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 5 اسفند 1392     
تنها راه نجات تهران توسعه حمل و نقل ریلی است

به گزارش شهرداری نیوز ، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعتبار تخصیص داده شده از محل صندوق توسعه ملی به حمل و نقل ریلی و عمومی اظهار داشت : در این صندوق برای شهرداری ها اعتبارات ویژه ای در نظر گرفته شده است .

سید سعید زمانیان دهکردی افزود : شهرداری ها می توانند این اعتبار را در توسعه حمل و نقل عمومی و نوسازی این ناوگان همچنین در بخش قطار شهری مورد استفاده قرار دهند .

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد : متاسفانه در بسیاری از مواقع نمی توان به شهرداری ها به طور مستقیم اعتباری تخصیص داد اما در بخش صندوق توسعه ملی به دلیل وجود اوراق مشارکت محدودیتی وجود ندارد و مشکلی نیز برای استفاده از آن نیست .

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به تخصیص اعتبار 35 هزار میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی به شهرداری ها اشاره کرد و گفت : با وجود چنین اعتباری شهرداری ها به راحتی می توانند در حوزه حمل و نقل عمومی و قطار شهری با برنامه ریزی عملکرد مناسب داشته باشند .

به گفته وی چنانچه برنامه ریزی درستی در این خصوص صورت گیرد شهرداری ها ، می توانند با استفاده از فاینانس در بخش قطار شهری اقدامات موثری انجام دهند که این امر می تواند در بحث آلودگی هوا و مسائل زیست محیطی بسیار تاثیر گذار باشد .

سید سعید زمانیان دهکردی در ادامه سخنان خود عنوان کرد : انتظار می رود در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها نیز به ناوگان حمل و نقل عمومی توجهی ویژه شود .

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن تاکید بر توسعه حمل و نقل ریلی اظهار داشت : تنها راه نجات تهران توسعه حمل و نقل ریلی است زیرا هم به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است و هم میزان آلودگی هوا را کاهش می دهد ضمن اینکه مصرف بهینه سوخت را نیز به دنبال دارد .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: