جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 2 شهريور 1395     
پبیشنهاد حذف کارت سوخت در لایحه اصلاحیه بودجه 95

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس از مخالفت اعضای این کمیسیون با حذف کارت سوخت خبر داد و گفت : در جلسه روز گذشته کمیسیون انرژی به حذف کارت سوخت رای داده نشد.

سید علی ادیانی راد افزود : دولت در لایحه اصلاحیه بودجه 95  پبیشنهاد حذف کارت سوخت را ارائه داده بود که مورد تصویب اعضای کمیسیون انرژی قرار نگرفت.

وی گفت : بند «ح» تبصره 14 قانون بودجه 95، دولت را به حفظ کارت سوخت ملزم کرده است، اما دولت در قالب لایحه اصلاحیه بودجه، خواستار حذف این بند از تبصره 14 شده بود.

وی تصریح کرد : البته کمیسیون برنامه و بودجه  نیز لایحه دولت را تایید کرده است  اما آنچه که مهم است این پیشنهاد باید در صحن علنی مجلس مطرح شود که با توجه به نظرات مخالف و موافقی که وجود دارد این تصمیم منوط به رای نمایندگان خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد : البته احتمال دارد که این موضوع در جلسه علنی چهارشنبه در مجلس مطرح شود اما در صورتی که در نوبت این هفته به صحن ارائه نشود به نظر می رسد در پایان تعطیلات تابستانی مجلس لایحه پیشنهادی دولت مبنی بر حذف کارت سوخت در صحن علنی مجلس مطرح شود.

وی گفت : کمیسیون انرژی معتقد به حذف بند «ح » تبصره 14 قانون بودجه 95 است و اعتقاد دارد که برابر قانون بودجه 95 کارت سوخت باید حفظ شود و حال که  5 سال از اجرای این قانون گذشت در ادامه سال نیز این شرایط ادامه یابد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با توجه به اظهارات و استدلال های وزیر نفت در خصوص لزوم حذف کارت سوخت اظهار داشت : البته فلسفه وجود عرضه ارائه کارت تنها مواردی که برخی از دوستان مطرح می کنند نبوده بلکه  ارائه کارت سوخت به عنوان یک دستاورد بسیار مهم  در کشور محسوب می شود و می تواند کاربری های بهتری علاوه بر ساماندهی و کنترل مصرف سوخت در کشور داشته باشد از سویی تجربه بعد از ساماندهی کارت سوخت نشان داده است که کارت سوخت اثر چشم گیری بر میزان مصرف بنزین  در کشور نداشته است.

به گفته ادیانی با عرضه کارت سوخت ،  مصرف بنزین از 67 میلیون لیتر مصرف روزانه در کشور به 72 میلیون لیتر در روز رسیده است.

وی گفت : قطعا کارت سوخت مزایایی فراتر از کنترل مصرف دارد و با توجه به لزوم طرح آن در صحت علنی مجلس و مخالفان زیادی که در مجلس با حذف کارت سوخت وجود دارد پیش بینی می شود مجلس نیز به عدم حذف آن رای دهد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: