جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 23 مرداد 1395     
تغییر نگاه خودروسازان مهمترین عامل در بهبود و توسعه صنعت خودرو ایران است

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خودروسازی در ایران به بازاری انحصاری تبدیل شده ، گفت : باید تبدیل به خودروساز شویم نه اینکه صرفا واردکننده تکنولوژی باشیم.

سعید باستانی با اشاره به اهمیت دانش و تکنولوژی در ارتقاء جایگاه خودروسازی ایران ،افزود : باید جایگاه علم و فن آوری در حوزه صنعت خودرو و سایر صنایع تولیدی در کشور مشخص شود در حالی که با وجود این میزان حجم کار تحقیقاتی و پتانسیل در کشور متاسفانه این ظرفیت ها نادیده گرفته می شود.

وی در ادامه در خصوص حضور سرمایه گذار خارجی در صنعت خودرو ایران تصریح کرد :  مسلما جذب سرمایه گذار خارجی در اوضاع خودروسازان و رشد و توسعه در این حوزه تاثیر خواهد گذاشت اما آنچه که بیش از همه به این صنعت کمک می کند تغییر نگاه خودروسازان به حوزه های تحقیقاتی است.

وی با اشاره به تاکید وزارت صنعت و معدن مبنی بر لزوم سرمایه گذاری 50 درصدی شرکتهای خارجی در صنعت خودرو ایران خاطر نشان کرد :  در صورتی که نگاه خودروساز به حوزه تحقیقات نباشد مسلما هیچ اتفاقی در صنعت خودرو ایران رخ نخواهد داد.

نماینده تربت حیدریه ، زاوه و مه ولات در مجلس دهم تاکید کرد : تغییر نگاه خودروسازان مهمترین عامل در بهبود و توسعه صنعت خودرو ایران است.

باستانی همچنین با توجه به آخرین جلسه کمیسیون صنایع مجلس با مدیران شرکتهای خودروساز و تاکید بر لزوم شتاب بیشتر در تغییرات ساختاری در بخش های سازمانی ، نیروی انسانی و منابع مالی صنعت خودرو ایران افزود : متاسفانه تاثیر شرایط بیرونی بر وضعیت خودروسازان بسیار زیاد است  مثلا در حوزه منابع انسانی در دولت گذشته ، طی مدت زمانی بسیار کوتاه ، خودروسازان ناگزیر به جذب بیش از 3 هزار نیرو در این مجموعه ها شدند قطعا این موارد بر مجموعه های خودروسازی آسیب می رساند و هزینه های سربار را افزایش می دهد.

وی تصریح کرد : البته در تاکیدی که توسط نمایندگان به خودروسازان صورت گرفت منظور صرفا تعدیل نیرو در این مجموعه ها نبوده است بلکه موضوع اصلی اصلاح ساختار در صنعت خودرو ایران است که مسلما در این روند تعدیل نیرو یکی از گزینه های مربوط به اصلاح ساختار خواهد بود.

وی گفت : ساختار کلی صنعت خودرو ایران در برابر شرایط محیطی و بیرون و با سایر ارگان ها و وضعیت تعرفه ها و تسهیلات بانکی و صادرات همه اینها با هم در غالب یک برنامه استراتژیک مشخص باشد.

وی گفت : قطعا منظور مجلس در طرح اصلاح ساختار خودروسازان ، تعدیل نیرو در این مجموعه ها نبوده است.

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: