جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 19 بهمن 1392     
بودجه حمل و نقل عمومي بايد مورد توجه ويژه قرار گيرد

به گزارش شهرداری نیوز ، يك عضو كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي هم زمان با بررسی بودجه 93 کشور با تأكيد بر اين كه بررسي و رفع مشكل ترافيك و معضل آلودگي هوا به عنوان مهم‌ترين دغدغه شهروندان تهراني امري ضروري است، گفت: ساكنان تهران ساعات زيادي را در ترافيك سپري مي‌كنند و تنفس در هواي آلوده به ضرر آن‌ها تمام مي‌شود.   

نبي ا... احمدي افزود: در راستاي كاهش ترافيك بايد توسعه حمل و نقل عمومي و فرهنگ‌سازي در زمينه استفاده از وسايل نقليه عمومي بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد. 

وي با اشاره به اين كه امروزه معضل ترافيك علاوه بر تهران در ساير كلان‌شهرهاي كشور نيز ديده مي‌شود، اظهار كرد: متاسفانه در اين كلان شهرها زير ساخت مناسبي براي حل اين مسأله وجود ندارد و علاوه بر اين كمبود اتوبوس و تاكسي، حمل و نقل شهري در كلان شهرها و با مشكل مواجه ساخته است.

احمدي با بيان اين كه خدمات‌رساني بايد به موقع صورت گيرد و وسايل نقليه عمومي به گونه‌اي واحدي شوند كه در شأن شهروندان باشند، تصريح كرد: چنان به اين مسائل بر طرف گردد، استقبال از وسايل حمل و نقل عمومي بيشتر خواهد شد و شهروندان كمتري با خودروي شخصي تردد مي‌كنند. 

وي با اشاره به بررسي بودجه سال آينده كل كشور در مجلس شوراي اسلامي، اظهار كرد: در صورتي كه بودجه بخش حمل و نقل عمومي بايد مورد توجه ويژه قرار گيرد، كيفيت حمل و نقل عمومي ارتقاء خواهد يافت. 

احمدي با بيان اين كه تغيير ساختار شهري و طراحي آن به گونه‌اي كه بتواند گره‌هاي ترافيكي را باز كند، مي‌تواند در كاهش ترافيك موثر باشد، تصريح كرد: ساخت بزرگراه طبقاتي صدر مي‌تواند الگوي موفقي در اين زمينه باشد.

نماينده مردم داراب و زرين شهر در پايان خاطرنشان كرد: گسترش مترو به دليل حجم بالاي جابه‌جايي مسافران ضروري‌ترين اقدام در جهت كاهش ترافيك محسوب مي‌شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: