جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 7 بهمن 1392     
مجلس از نوسازي خودروهای فرسوده حمايت مي‌كند

به گزارش شهرداری نیوز ،موضوع از رده خارج كرده خودروهاي فرسوده كه از جمله راهكارهاي مؤثر در كاهش آلودگي هواي پايتخت محسوب مي‌شود، موضوعي است كه نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي و شوراي اسلامي شهر تهران در مورد آن اتفاق نظر داشته و به اجماع رسيده‌اند.

رييس كميته محيط زيست و خدمات شهري شوراي اسلامي شهر تهران در اين ارتباط گفت: بحث خروج خودروهاي فرسوده از تهران علاوه بر سازمان حفاظت محيط زيست، در شوراي شهر نيز در دست پيگيري است.

مهندس محمد حقّاني با اشاره به اين كه با پیشنهاد معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و تصویب شورای شهر  دو هزار دستگاه اتوبوس شرکت واحد به دوده‌گير مجهز مي‌شوند كه اين طرح با تجهيز 200 دستگاه اتوبوس به این وسیله آغاز مي‌شود، افزود: علاوه بر توجه به اتوبوس‌هاي فرسوده، طرح نوسازي ميني‌بوس‌هاي فرسوده را نيز در دستور كار قرار داده‌ايم.

وي با اعلام اين كه شوراي شهر چهارم در حال پيگيري مصوباتي است كه در اين ارتباط در شوراي شهر سوم مورد تصويب قرار گرفته و تكاليفي را براي دستگاه‌هاي مختلف تعيين نموده، تاكيد كرد: در خصوص اجرايي شدن اين مصوبات تأكيد جدي داريم.

از سوي ديگر، يك عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي نیز در اين ارتباط گفت: آلودگي هواي تهران ناشي از دو موضوع اصلي «عدم استانداردسازي سوخت» و «عدم استانداردسازي خودروها» است كه باعث توليد انواع آلاينده‌ها شده‌اند.

كمال‌الدین پيرمؤذن 4 هزار کشته سالانه و وقوع سونامی سرطان در تهران را از جمله عوامل اصلي آلودگي هواي تهران بر شمرد و افزود: خودروها از عوامل اصلی آلودگی هوا هستند و اگر دولت به هر علتي قدرت از رده خارج كردن خودروهاي فرسوده را ندارد، حداقل خودروها را به كاتاليست و كانداكتور مجهز كند.

اين عضو فراكسيون محيط زيست مجلس شوراي با تأكيد بر اين كه هواي پاك نياز اوليه مردم و از حقوق بديهي آن‌ها محسوب مي‌‌شود، خاطرنشان كرد: نمايندگان مجلس از هر گونه طرحي در جهت تعويض خودروهاي فرسوده و نوسازي این خودروها حمايت مي‌كنند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: