جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 22 دی 1392     
انتقال پایتخت به آلودگی هوای تهران کمکی نمی کند

به گزارش خبرخودرو، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به لزوم خروج خودروهای فرسوده گفت:بحران آلودگی هوای کلانشهر های کشور مسئله نگران کننده ای است و برای حل این بحران برنامه هایی پیش بینی شده بود اما درحال حاضرتا دستیابی به برنامه و اهداف پیش‌بینی شده در این خصوص فاصله زیادی وجود دارد.

مهرداد بائوج لاهوتي به تاثیر خودروهای فرسوده در تشدید آلودگی هوا پرداخت و افزود:باتوجه تاثیر تردد خودروهای فرسوده در افزایش آلایندگی هوا خروج این خودروها و همچنین بحث ارتقای کیفی باید به صورت جدی مورد پیگیری قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار داشت:در حال حاضر نزدیک به 8هزار تاکسی فرسوده در تهران ترددمی کنند که تاکنون اقدامی نسبت به خروج آنها صورت نگرفته است.مدیریت چند واحدی در تهران موجب گردیده است که همچنان پرداخت تسهیلات جهت نوسازی و تامین خودروهای مورد نیاز این حوزه مسکوت بماند و با تردد این خودروها سالانه حدود 32هزار و700انسان جان خود را به دلیل آلودگی هوا از دست بدهند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادمه به بحث انتقال پایتخت اشاره کرد و گفت: بحث انتقال پایتخت بحث جدی نیست چراکه با انتقال پایتخت 500 تا یک میلیون نفر از تهران منتقل می شوند که به نظر نمیرسد به آلودگی هوای تهران کمکی نموده و طرح قابل اجرایی باشد.

لاهوتی در خاتمه گفت: بررسی یک دوره 10 ساله، مهاجرت سالانه یک میلیون نفر را به تهران نشان می دهد.بدین ترتیب آنچه عملی تر به نظر می آید طرح راه حل هایی برای جلوگیری از این میزان مهاجرت با تجهیز بیمارستان ها و احداث مراکز صنعتی، تجاری و تفریحی در استانها است.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: