جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403     
مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران
۵۰۰ سال زمان برای احیای خاک آلوده به پلاستیک نیاز است

 به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز، مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به شعار جهانی هفته زمین پاک امسال گفت: این شعار یعنی سیاره زمین در مقابل پلاستیک، نشان‌دهنده اولویت موضوع محیط زیست و ارتباط مستقیم آن با کاهش مصرف پلاستیک است.

 حلیا سادات حسینی در جشنواره زمین پاک و کاروان سفیران سبز در دومین روز از هفته زمین پاک که از سوی منطقه ١١ برگزار شد، با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری در خصوص محیط زیست افزود: ایشان تأکید کرده‌اند مهم‌ترین موضوع ویژه در بحث زمین، کم‌کاری‌ها و نادیده‌گرفتن فرسایش خاک است که بخشیدنی نیست و اگر بدانیم پلاستیک چقدر در فرسایش خاک مؤثر است، به اهمیت این موضوع پی‌می‌بریم.
 
وی ضمن بیان این نکته که هر ۱۰۰ مترمربع خاک حاصلخیز، بالغ بر ۱۰۰ سال طول می‌کشد که احیا شود، ادامه داد: این در حالیست که ۴۰۰ سال طول می‌کشد که پلاستیک در خاک فرسایش یابد که تازه به میکروپلاستیک تبدیل می‌شود که آن هم برای خاک مضر است، یعنی بالغ بر ۵۰۰ سال زمان برای احیای خاکی که آلوده به پلاستیک است، زمان نیاز داریم.
 
مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران اظهارکرد: با مشارکت مردم و سیاستگذاری‌های درست مسؤولان، مصرف پلاستیک مدیریت و به موضوع احیای خاک بیش از پیش توجه می‌شود.
 
جشنواره زمین پاک و کاروان سفیران سبز همزمان با دومین روز از هفته ملی زمین پاک با حضور،  محمد موسوی - شهردار منطقه ١١، حلیا سادات حسینی - مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار ، شادی مالکی - سرپرست سازمان مدیریت تاکسیرانی شهر تهران - و جمعی از مدیران شهری به میزبانی منطقه ١١ در بوستان رازی برگزار شد.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: