جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 1 ارديبهشت 1403     
گوترش از ارمنستان و آذربایجان خواست به مشخص‌ کردن مرزها ادامه دهند

 «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد از ایروان و باکو خواسته است تا به تحدید حدود و تعیین مرز ادامه دهند.

به گزارش ایسنا، روز جمعه هشتمین نشست کمیسیون‌های تعیین حدود مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان برگزار شد و ایروان موافقت کرد چهار روستا را که از اوایل دهه ۱۹۹۰ کنترل می‌کرد، به جمهوری آذربایجان بازگرداند.
 
دوجاریک روز جمعه در بیانیه‌ای گفت: دبیرکل از نزدیک روند عادی‌سازی روابط میان ارمنستان و آذربایجان را دنبال می‌کند. او از توافق حاصل شده در ۱۹ آوریل بین کمیسیون‌های دولتی مربوطه در مورد تحدید حدود مرز بین ارمنستان و آذربایجان استقبال می‌کند و طرفین را تشویق می‌کند تا به تحدید حدود و تعیین مرزهای باقی‌مانده و رسیدگی به همه مسائل دوجانبه در جهت عادی‌سازی کامل روابط ادامه دهند.
 
به گزارش اسپوتنیک، قفقاز جنوبی یکی از مناطق پر از درگیری در جهان محسوب می‌شود که بخشی از آن به دلیل درگیری طولانی مدت بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره‌باغ است. در سپتامبر ۲۰۲۳، آذربایجان کنترل این منطقه را که عمدتا از ارمنی‌ها تشکیل شده بود، به دست گرفت و تقریبا همه ساکنان محلی آن به ارمنستان فرار کردند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: