جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 10 بهمن 1402     
لزوم توجه به مقوله کیفیت در واردات خودروهای برقی از چین

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره برنامه ریزی وزارت صمت برای واردات خودروهای برقی از چین در حالی که با افت تقاضای خودروهای چینی در بازار مواجه هستیم، عنوان کرد: اگر خودروهای برقی که به کشور وارد می شوند در زمره محصولات باکیفیت چینی باشند قطعا مورد استقبال مشتریان قرار خواهند گرفت.
 
علی جدی در خصوص الویت وزارت صمت برای واردات خودروهای برقی از چیناظهار داشت: چین از کشورهای توانمند در حوزه تولید خودروهای برقی است و حتی برخی از خودروهای برقی چینی قادر به رقابت با محصولات اروپایی هستند. لذا اگر خودروهای برقی که به کشور وارد می شوند در زمره محصولات باکیفیت چینی باشند قطعا مورد استقبال مشتریان قرار خواهند گرفت.
 
وی با اعلام اینکه در سال جاری دو میلیارد دلار و 80 همت برای واردات بنزین به کشور هزینه شده است، افزود: اگر این رقم را برای واردات خودروهای برقی به ویژه در حوزه حمل و نقل عمومی هزینه کنیم به همان نسبت شاهد کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا در کشور خواهیم بود.
 
نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم واردات خودروهای برقی به کشور بیان کرد: علاوه بر واردات خودروهای برقی نو، واردات خودروهای برقی کارکرده را نیز در صحن مجلس تصویب کردیم تا ورود خودروهای برقی و هیبریدی دست دوم نیز با تعرفه خودروهای برقی نو تسهیل شود.
 
جدی در پایان تصریح کرد: خودروهای برقی چه در حوزه سواری و چه حمل و نقل عمومی از الویت های کشور بوده و و نیاز به واردات است و خرید آنها از سایر کشورها نیز به نفع کشور است اما باید شرایط کشور را نیز سنجید.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: