جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 6 آذر 1402     
مجلس از هر گونه لوایح پیشنهادی در راستای خودکفایی صنعت خودرو حمایت می کند

 به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمادگی مجلس برای حمایت از قطعه سازان و خودروسازان داخلی و با بیان اینکه مجلس از هر گونه لوایح پیشنهادی در این زمینه حمایت می کند، عنوان کرد: دولت باید با تشکیل کارگروه اقتصادی با حضور نمایندگانی از وزارت صمت، خودروسازان، مجلس، بانک مرکزی و سایر دستگاه های مربوطه نسبت به اتخاذ سیاست های یکپارچه در راستای حمایت از تولیدات داخل اقدام کند.

یعقوب رضازاده با اشاره به افزایش رضایتمندی مردم از کاهش قیمت خودروهای داخلی عنوان کرد:  خوشبختانه اتفاقات خوبی در حوزه خودرو رخ داده و با حذف تدریجی عاملان گرانی و دلالان از بازار خودرو شاهد رضایتمندی مردم از خودروهای داخلی هستیم.
 
وی با بیان اینکه خودرو امروز به یکی از نیازهای اساسی و مسائل اصلی جوانان تبدیل شده است، افزود: دولت و وزارت صمت به عنوان متولی صنعت خودرو می توانند با ارائه بسته های تشویقی و حمایتی به قطعه سازان و خودروسازان و با کمک به عمق ساخت داخل قطعات و خودکفایی در صنعت خودرو زمینه کاهش قیمت خودرو را فراهم کنند.
 
نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علاوه بر این با خودکفایی در صنعت خودرو می توانیم به صرفه جویی در مصرف ارز و اشتغال زایی در کشور کمک کنیم.
 
رضازاده یادآور شد: از طرف دیگر با توجه به اینکه برخی قطعات از طریق قاچاق وارد کشور می شوند دولت باید در اقدامی جدی و با همکاری دستگاه نظارتی مانند نیروی انتظامی و مرزبانان کشور از واردات قطعات قاچاق به کشور جلوگیری کند.
 
دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمادگی مجلس برای حمایت از قطعه سازان و خودروسازان داخلی و با بیان اینکه مجلس از هر گونه لوایح پیشنهادی در این زمینه حمایت می کند، عنوان کرد: دولت باید با تشکیل کارگروه اقتصادی با حضور نمایندگانی از وزارت صمت، خودروسازان، مجلس، بانک مرکزی و سایر دستگاه های مربوطه نسبت به اتخاذ سیاست های یکپارچه در راستای حمایت از تولیدات داخل اقدام کند.
 
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: