جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 29 آبان 1402     
مجلس از تولید هر نوع خودروی برقی در کشور حمایت می کند

 به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با توجه به موج گسترده انتقادات به تعبیه اگزوز نمایشی در طراحی محصول «ری را برقی« ایران خودرو در شبکه های مجازی داخلی و خارجی عنوان کرد: مجلس به خصوص کمیسیون تخصصی صنایع از تولید هر نوع خودروی برقی در کشور حمایت خواهد کرد.

علی جدی در واکنش به تمسخر تعبیه اگزوزی نمایشی در طرح نهایی محصول «ری را برقی« ایران خودرو در شبکه های مجازی داخلی و خارجی و همسو شدن یکی از نمایندگان مجلس با رسانه های معاند بدون کم ترین تحقیق و بررسی در این زمینه اظهار داشت: متاسفانه عده ای با تمایلی که به موج سواری دارند و بدون شناخت کافی از صنعت خودرو مطالبی را عنوان می کنند که محل اشکال است.
 
وی با بیان اینکه نیاز مردم به خودرو تنها از محل واردات تامین نمی شود، افزود: با توجه به تقاضای یک میلیون و 400 هزار دستگاه خودرو در کشور در نهایت بتوان 100 هزار دستگاه را از محل واردات تامین کرد و برای تامین الباقی باید متکی بر تولیدات داخل باشیم. در این راستا کمیسیون تخصصی صنایع مجلس همواره با هدف ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا از تولیدات خوب داخلی حمایت کرده و در حوزه واردات نیز سعی کرده ایم با اصلاح تعرفه ها واردات را مدیریت کنیم تا بخش قابل توجهی از نیاز جامعه به خودرو از طریق تولیدات داخل و بخشی دیگر از طریق واردات تامین شود.
 
نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فارغ از تعبیه اگزوز در طراحی این محصول که طبق اطلاعیه شرکت ایران خودرو اگزوز نمایشی بوده است، مجلس به خصوص کمیسیون تخصصی مربوطه با توجه به افزایش آلودگی هوا و رشد مصرف سوخت که زمینه را برای واردات بنزین به کشور فراهم کرده است از تولید هر نوع خودروی برقی حمایت خواهد کرد.
 
جدی اظهار داشت: هر چه به سمت تولید خودروهای برقی و هیبریدی حرکت کنیم به نفع کشور است و اظهارات اقلیت ملاک نخواهد بود.
 
نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: برقی سازی خودروها از الویت های مجلس است و همان طور که تا کنون از صنعت خودرو داخلی حمایت کرده ایم از این پس نیز به منظور ارتقای کمی و کیفی خودروهای داخلی به حمایت های خود در این بخش ادامه خواهیم داد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: