جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 21 شهريور 1402     
در جلسه امروز شورای شهر تهران تصویب شد
تثبیت ۶ پلاک ثبتی به عنوان باغ در تهران

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز، اعضای شورای اسلامی شهر تهران با اکثریت آراء ۷ پلاک ثبتی موجود در تهران را به عنوان باغ تثبیت کردند.

 اعضای شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هفتاد و ششمین جلسه علنی این شورا بررسی پلاک ثبتی‌های مختلف در خصوص باغ بودن یا نبودن را در دستور کار خود داشتند که در همین راستا جعفر شربیانی به پلاک ثبتی ۷.۲۶ اشاره کرد و افزود: این پلاک ثبتی به مساحت ۳۳۴۰ متر مربع در منطقه یک واقع شده که در آن ۱۱۹ اصله درخت گزارش شده، اما حد نصاب درختان لازم را ندارد و در سند آن یک قطعه زمین عنوان شده اما دارای شرایط باغ است. بر همین اساس کمیسیون شهرسازی رأی به باغ بودن این زمین داده است.
 
اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز نهایتا پس از بحث و بررسی با ۱۵ رأی موافق با نظر کمیسیون شهرسازی مبنی بر باغ بودن این زمین موافقت کردند.
 
شربیانی همچنین به پلاک ثبتی ۸.۹۱ اشاره کرد و افزود: این زمین به مساحت ۸۰۰۰ متر مربع در منطقه یک واقع شده و شورا دو بار رأی بر باغ به این پرونده داده اما دیوان عدالت برای بررسی مجدد پرونده را به شورا ارسال کرده است. بر همین اساس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران رأی به باغ بودن این زمین داده است.
 
اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز نهایتا پس از بحث و بررسی با ۱۹ رأی موافق با نظر کمیسیون شهرسازی مبنی بر باغ بودن این زمین موافقت کردند.
 
شربیانی در ادامه با اشاره به پلاک ثبتی ۱۶.۲۰۰۰ ادامه داد: این زمین به مساحت ۵۳۹ متر مربع در منطقه ۲ واقع شده، در سال ۱۴۰۰ رأی باغ از شورا دریافت کرده و برای بررسی مجدد به شورا ارسال شده، حد نصاب درختان لازم آن ۲۲ اصله است که در حال حاضر ۱۱ اصله درخت در آن گزارش شده است اما با توجه به اینکه در تصاویر هوایی پوشش انبوهی از درختان در آن دیده می‌شود کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران نیز رأی به باغ بودن این زمین داده است که اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز نهایتا پس از بحث و بررسی با اکثریت آراء موافق با نظر کمیسیون شهرسازی مبنی بر باغ بودن این زمین موافقت کردند.
 
شربیانی همچنین به پلاک ثبتی ۳۶۴۸.۱۴.۱ اشاره کرد و افزود: این زمین به مساحت ۶۷۹ متر مربع در منطقه یک واقع شده و حدنصاب درختان لازم را ندارد. بر همین اساس کمیسیون شهرسازی شورا رأی به غیر باغ بودن این زمین داده است.
 
اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز نهایتا پس از بحث و بررسی با ۱۱ رأی موافق با نظر کمیسیون شهرسازی مبنی بر غیر باغ بودن این زمین موافقت کردند.
 
شربیانی در ادامه با اشاره به پلاک ثبتی ۴۶۸.۵۷ اظهار کرد: این زمین به مساحت ۱۷۴۷ متر مربع حد نصاب درختان لازم را ندارد؛ اما بر اساس تصاویر هوایی گستره قالب آن پوشش گیاهی را نشان می‌دهد. بر همین اساس کمیسیون شهرسازی رأی به باغ بودن این زمین داده است.
 
اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز نهایتا پس از بحث و بررسی با ۱۲ رأی موافق با نظر کمیسیون شهرسازی مبنی بر باغ بودن این زمین موافقت کردند.
 
این عضو شورای شهر تهران همچنین به پلاک ثبتی ۳۷.۲۶۲۹.۲۵ اشاره کرد و افزود: این زمین به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع در منطقه ۳ واقع شده، حدنصاب درختان لازم ۴۰ اصله است که در حال حاضر ۲۱ اصله در آن گزارش شده، بر همین اساس کمیسیون شهرسازی شورا رأی به غیر باغ بودن این زمین داده است که اعضای شورای اسلامی شهر تهران هم نهایتا با اکثریت آراء با نظر کمیسیون شهرسازی مبنی بر غیر باغ بودن این زمین مخالفت کردند و به این ترتیب این پلاک ثبتی به عنوان باغ به تصویب رسید.
 
شربیانی در پایان به پلاک ثبتی ۶۶.۵۱.۳۰ اشاره کرد و گفت: این زمین به مساحت ۷۴۶ متر مربع در منطقه یک واقع شده، حدنصاب درختان لازم را دارا است. بر همین اساس کمیسیون شهرسازی رأی به باغ بودن این زمین داده است.
 
اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز نهایتا پس از بحث و بررسی با ۱۵ رأی موافق با نظر کمیسیون شهرسازی مبنی بر باغ بودن این زمین موافقت کردند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: