جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 24 مرداد 1402     
گلایه عضو شورا از تغییرات در ساختار شهرداری بدون مجوز شورا

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران از شهردار تهران خواست تا در خصوص تغییرات در ساختار شهرداری تهران بدون مجوز شورای اسلامی شهر پاسخگو باشد.

سوده نجفی در جلسه امروز شورای شهر تهران ضمن محکومیت اقدام تروریستی در حرم حضرت شاهچراغ(ع) توسط گروه تروریستی گفت: تذکر امروز بنده تکرار تذکر ۸ مرداد خطاب به شهردار تهران در خصوص افزایش و ارتقاء ساختار در برخی از مراکز و بخش های شهرداری تهران است که بدون مجوز شورای اسلامی شهر تهران صورت گرفته و بنده هنوز پاسخی در خصوص این اقدام دریافت نکرده ام.
 
نجفی با بیان اینکه مطابق بند یک ماده یازدهم مصوبه شماره ۲۶۴۵ شورای اسلامی شهر تهران باید همه ساختارهای مورد تأیید شورای اداری به تصویب شورای اسلامی شهر تهران برسد این اقدام شهرداری را دست بردن در وجوه بیت المال عنوان کرد و گفت: دریافتی ها در این حوزه غیرقانونی است، مجددا از شهردار تهران می خواهم در این خصوص توضیح دهد چرا بدون مجوز شورای اسلامی شهر تهران اقدام به تغییرات کردند.
 
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکر دیگر خطاب به شهردار تهران گفت: ماه گذشته بخشنامه هایی از سوی اداره کل شهرسازی و طرح های شهری و اداره کل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه به کلیه شهرداری های مناطق ۲۲گانه شهر تهران ابلاغ شده که امکان احداث ساختمان های هفت طبقه را در معابر هشت متری مجاز می داند که این بخشنامه بدون اخذ مجوز از شورا و کارشناسی های لازم است.
 
نجفی گفت: این بخشنامه های جدید بدون اخذ مجوز از مراجعی مثل شورای شهر و کمیسیون ماده ۵ ابلاغ شده و ناقض طرح تفضیلی شهر تهران و بدون انجام مطالعات کافی بوده و احتمالا باید شاهد ساختمان های هفت طبقه و پیامدهای ترافیکی، توجه به جمعیت پذیری، آلودگی های محیط زیستی و صوتی و نوری و... و مدیریت بحران در معابر نسبتا کم عرض هشت متری فرسوده شهر تهران باشیم. لذا از شهردار تهران می خواهم توضیحات خود را در این باره به شورا ارائه دهد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: