جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 4 مرداد 1402     
تقاضا نسبت به عرضه مسکن در پرند چهار برابر است

 به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز، در حال حاضر ۳۳ هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن تخصیص یافته، اما در بعضی استان‌ها به دلیل توپوگرافی و اراضی کشاورزی، تامین زمین به کندی صورت می‌گیرد. در مواردی مثل شهر جدید پرند نیز تعداد متقاضیان بیش از چهار برابر واحدهای اجرا شده است.

 وزارت راه و شهرسازی تا کنون ۳۳ هزار هکتار زمین را برای اجرای طرح نهضت  ملی مسکن به شهرها الحاق کرده که امکان ساخت یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در این اراضی فراهم است. این در حالی است که در مناطقی از کشور به علت توپوگرافی و اراضی کشاورزی، تامین زمین به سختی صورت می‌گیرد.
 
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در این‌باره گفته است: در استان‌های غربی و شمالی به علت توپوگرافی و اراضی کشاورزی، تامین زمین به سختی انجام می‌شود. مالکی گفت مثلا در استان کردستان، همدان، مازندران و لرستان، به علت وجود اراضی کشاورزی درجه یک و دو و توپوگرافی کوهستانی، الحاق زمین به شهرها با سختی انجام می‌شود.
 
ارسلان مالکی افزود: در استان‌هایی هم که کوهستانی نیست، مشکل آب مراحل الحاق را کند می‌کند و وزارت نیرو باید در این شهرها تمهیداتی انجام دهد.
 
به گفته مالکی، زمین لازم برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در این شهرها، از روش‌هایی مثل توافق با بخش خصوصی تامین می‌شود.
 
بر اساس این گزارش، در مواردی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در انتظار تعیین تکلیف به سر می‌برند. به طور مثال در شهر جدید پرند بیش از ۱۷ هزار واحد نهضت ملی مسکن به مرحله‌ی ساخت رسیده، اما به‌دلیل تقاضای بالا این شهر با کمبود زمین مواجه شده که مدیرعامل شهرهای جدید قول داده تا پایان سال جاری کسری زمین در پرند برطرف شود. طبق آمار حدود ۷۰ هزار متقاضی تایید شده برای واحدهای نهضت ملی مسکن در پرند وجود دارد.
 
در شهر جدید پردیس نیز به دلیل کمبود زمین، ثبت نام برای طرح نهضت ملی مسکن انجام نشد اما در حال حاضر ۲۰۴۳ واحد اقدام ملی مسکن در این شهر اجرا می‌شود که بنا به گفته‌ی خلیل  محبت‌خواه ـ مدیرعامل شرکت عمران پردیس در مرحله ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی به سر می‌برد.
 
هم‌چنین بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر برای واحدهای نهضت ملی مسکن در شهر جدید هشتگرد ثبت‌نام کردند که بیش از ۴۰ هزار متقاضی مورد تایید قرار گرفتند و شرکت عمران این شهر قول داده برای همه متقاضیان، زمین تامین کند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: