جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 25 تير 1402     
مدیرعامل متروی تهران تشریح کرد
از آخرین اقدامات برای افتتاح ایستگاه‌های جدید مترو تا سرانجام ۶۳۰ واگن مترو

 به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری تهرانی نیوز، مدیرعامل متروی تهران در مورد برنامه‌های آتی این شرکت توضیحاتی ارائه کرد و گفت: اسناد مطالعات خطوط جدید مترو تحویل وزارت کشور شده و امید می‌رود بتوانیم تأیید شورای عالی ترافیک را برای چهار خط مترو بگیریم.

 محسن هرمزی با حضور در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران در تشریح برنامه های آتی شرکت متروی تهران گفت: در سال گذشته موفق شدیم که نقاط خط ۶ را به هم متصل کنیم و این خط از ناکارآمدی خارج شود و همچنین تکمیل نواقص خط ۳ در حوزه ایمنی و پست های برق نیز در دستور کار قرار داشت که خوشبختانه با اقدامات انجام شده خط ۳ از بحران خارج شد.
 
وی با اعلام اینکه قرار بود چهار ایستگاه در خط ۶ تکمیل شود، ادامه داد: تمام ایستگاه‌های خط ۶ فعال هستند و کارگاه‌های بخش جنوبی این خط نیز فعال شده‌اند و با مولدسازی، امور آن پیش می‌رود و شمال غربی این خط به سمت کوهسار با سه ایستگاه امسال به بهره برداری خواهد رسید. سه ایستگاه تا پایان نیمه اول سال و دو ایستگاه نیز تا پایان سال تحویل می دهیم.
 
هرمزی با بیان اینکه در خط ۷ نیز پله برقی ایستگاه میدان کتاب فعال شده است، گفت: تا پایان ماه آینده ایستگاه میدان کتاب نیز وارد مدار بهره برداری می‌شود و مشکل تأمین منابع مالی ایستگاه پرند نیز که بر عهده دولت بود، برطرف شده و ساختمان آن پیشرفت فیزیکی بالایی دارد و تکمیل عملیات برق رسانی آن در حال انجام است و امید می رود بتوانیم شهریورماه این طرح را پس از ۱۳ سال به نتیجه برسانیم چرا در حال نصب ریل سوم هستیم.
 
وی با بیان اینکه براساس قولی که دادیم ۲۸ کیلومتر تکمیل مسیر و ۶ ایستگاه مترو در دستور کار ما بود که در نیمه اول امسال به نتیجه می رسد، اظهار کرد: البته ما به شورا برای تکمیل ۱۳ ایستگاه قول دادیم که شامل ایستگاه های مهمی همچون میدان خراسان و ورزشگاه تختی است که عملیات اجرایی آن در حال انجام است و حتی جابجایی پیمانکار صورت گرفته و کارگاه‌ها فعال هستند و ما بنا را بر این گذاشتیم که عملیات حفاری خط ۶ مترو را که تا ایستگاه شهرری ادامه دارد و ۱۰ کیلومتر اضافه شده، به نتیجه برسانیم.
 
مدیرعامل متروی تهران تاکید کرد: فاز دوم پایانه اکباتان نیز در حال تکمیل است اما مباحثی را برای استفاده بهینه از این فضا از سوی معاونت شهرسازی شهرداری پیگیری می کنیم.
 
وی با بیان اینکه تفاهم برای خط ۱۰ مترو در دوره قبلی با قرارگاه خاتم منعقد شده بود، یادآور شد: در اطراف دریاچه خلیج فارس، شفت انجام شده و نزدیک به ۴۰ هزار میلیارد تومان و همچنین۴۰۰ میلیون یورو هزینه ارزی دارد و امیدواریم بتوانیم در مردادماه عملیات حفاری را در ایستگاه میدان دریاچه آغاز کنیم و تا پایان سال با سه دستگاه عملیات حفاری همزمان انجام دهیم؛ علاوه بر میدان دریاچه در شفت جنت آباد نیز حفاری را دنبال می کنیم و البته اسناد مطالعات خطوط جدید مترو تحویل وزارت کشور شده و امید می‌رود بتوانیم تأیید شورای عالی ترافیک را برای چهار خط مترو بگیریم؛ برای خط ۸ وارد مذاکره شدیم و تفاهمی را نیز برای خط ۹ با قرارگاه خاتم منعقد می‌کنیم و قرار است خط ۹ با تی بی ام قطر بزرگ حفاری شود.
 
مدیرعامل شرکت متروی تهران در پاسخ به سوال چمران در مورد اورهال قظارهای مترو نیز با بیان اینکه اورهال ۲۹ رام قطار AC و DC را برنامه ریزی کرده بودیم، یادآور شد: تأمین قطعات و اورهال آن به صورت همزمان انجام می شود و ۶ رام قطار را نیز تحویل دادیم. امروز هیچ گونه مشکل منابع مالی و مشکل فنی در این زمینه نداریم.
 
وی افزود: اولویت اول متروی تهران تکمیل خطوط و ناوگان بود و از ماه گذشته تا امروز عملیات تست قطار ملی انجام شد؛ ۲۱ بدنه در واگن سازی در حال ساخت بود و به پیمانکارهای دیگر نیز اعلام کردیم که عملاً وارد ساخت واگن ملی شوند و منابع مالی آن شامل ۷۷ میلیون یورو از محل وزارت نفت تأمین شد و در نهایت مقرر شد که موضوع پیگیری و کارسازی شود.
 
مدیرعامل شرکت متروی تهران در مورد سرانجام ۶۳۰ واگن مترو نیز با بیان اینکه بخشی از پول نفت برای ۶۳۰ واگن تأمین شده و در حساب موجود است، گفت: محموله دوم دو هفته پیش توسط بانک شهر از وزارت نفت اخذ شده تا زودتر بتوانیم کار را انجام دهیم و از طریق بانک مرکزی مباحث را پیگیری کردیم و دیروز شماره حساب طرف چینی به بانک مرکزی اعلام شد و امیدواریم در ماه جاری بتوانیم ال سی را به نتیجه برسانیم. با کمک همه بعد از ۶ سال این اقدام در حال نتیجه دادن است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: