جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 1 شهريور 1394     
بررسی گره های کور صنعت خودرو با حضور وزیر صنعت و معدن در مجلس

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : کمیسیون صنایع و معادن مجلس در جلسه ای در روز سه شنبه این هفته با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت و مدیران شرکتهای خودروساز به بررسی شرایط صنعت خودرو در پساتحریم می پردازد.

سید محمد بیاتیان در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز ، افزود : با توجه به اینکه صنعت خودرو وضعیت بسامانی ندارد و رکود ایجاد  شده در این صنعت نگرانی هایی را بوجود آورده کمیسیون صنایع و معادن تصمیم به تشکیل جلسه در این ارتباط و بررسی ابعاد این موضوع نموده است.

وی تاکید کرد : متاسفانه در روزهای اخیر کمپینی در خصوص خرید خودرو در شبکه های اجتماعی بوجود امده و مقاومت هایی در خصوص خرید خودرو صورت گرفته که قطعا راهکارهای قانون می تواند در این ارتباط کمک موثری نماید.

وی با توجه به گره های کوری که در صنعت خودرو وجود دارد اظهار داشت : متاسفانه امروز گره های کوری در  خصوص کیفیت و تنوع خودرو  در داخل وجود دارد که  انتظار می رود با جلسات اخیر کمیسیون صنایع و معادن و دست اندر کاران این صنعت برطرف شود.

وی همچنین به حضور شرکتها و سرمایه گذاران خارجی در صنعت خودرو اشاره کرد و گفت : قطعا شرایط حضور سرمایه گذاران خارجی نیز مستلزم بررسی بیشتری است که در این اثنا مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

نماینده بیجار در خانه ملت تاکید کرد : مسلما  برگزاری این جلسات در رفع مشکلات این صنعت موثر خواهد بود چرا که تبادل نظرات صورت گرفته موجب دستیابی به نقاط مشترک و کمک به صنعت خودرو خواهد شد.

بیاتیان افزود : قطعا  با ادامه رکود در بازار خودرو اشتغال و بخش بزرگی از بازار کشور آسیب دیده و این به زیان کشور خواهد بود.

وی تصریح کرد : در شرایطی که پس از صنعت نفت و پتروشیمی ، صنعت خودرو یکی از صنایع مهم در کشور محسوب می شود قطعا باید این صنعت مهم مورد حمایت واقع شود.

وی با اشاره به اینکه تحریم صنعت خودرو نشان از اهمیت صنعت  خودرو ایران در دنیاست ، خاطر نشان کرد : در شرایط پسا تحریم باید کیفیت خودروها  ارتقاء یابد قطعا این مساله در بازار داخل و خارجی تاثیر خواهد گذاشت.

وی افزود : البته در شرایط پساتحریم مهم این است که چه شرکتهایی و با چه وضعیتی به ایران خواهد  امد و در کنار آن میزان سرمایه گذاری آنها در صنعت خودرو ایران چه میزان خواهد بود.

وی گفت : در صورت ورود تکنولوژی جدید به این صنعت و رفع مسائل مدیریتی و استانداردی در این صنعت ،  قطعا صنعت خودرو ایران می تواند به عنوان پایلوتی برای تولید خودرو در منطقه و در جهان مطرح شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: