جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 4 ارديبهشت 1402     
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران تاکید کرد
حل مشکل کمبود تاکسی در گروی اصلاح ساز و کار شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی

 به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری تهرانی نیوز،مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: مدل کاری شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی مبتنی بر خرید و فروش تاکسی‌هاست که کاری اشتباه است و تا این موضوع حل نشود، مشکل کمبود تاکسی حل نمی‌شود.

مهدی وحدت‌کار افزود: برخی پروژه‌ها پارادایمیک و سنگین است و تا حل نشود، ما بهبود خدمات حمل‌ونقلی پاراترانزیتی در تهران نخواهیم داشت، حتی اگر ۲ میلیون تاکسی به پایتخت اضافه و یا ناوگان نو بشود. 
 
وی ادامه داد: حدود ۲۰ سال پیش شرکت‌های تاکسیرانی گفتند که می‌خواهند خصوصی سازی کنند این در حالیست که تاکسی خصوصی است. راننده هم از شهرداری حقوق نمی‌گیرد. خودش هم کرایه می‌گیرد بنابراین تاکسی از ابتدا خصوصی بود پس چه چیزی را می‌خواستند خصوصی سازی کنند؟ باید می‌گفتند که می‌خواهیم شرکتی سازی کنیم.
 
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران خاطرنشان کرد: حالا اگر که شرکتی سازی کردند، هدفشان جز مردمی سازی تاکسی چه بود؟ مسافر کف خیابان بود و غروب در صف تاکسی می‌ماند. در این میان طی سال‌ها یک سری شرکت‌ مستقر شدند تا کار دفتری کنند. تاکسی‌ها را بین شرکت‌ها احصا کردند و هر شرکت بر اساس تعداد تاکسی‌ها ارزش گذاری شد.
 
وی افزود: این کار اساسا غلط بود. مدل کاری این شرکت‌ها مبتنی بر خرید و فروش تاکسی‌هاست بنابراین تا این موضوع حل نشود، مشکل کمبود تاکسی حل نمی‌شود.
 
 وحدت‌کار در پایان گفت: طرفداران شرکتی سازی معتقدند که نمی‌شود کل تاکسی‌های پایتخت با تاکسیرانی در ارتباط باشند و باید جدا جدا زیرمجموعه شرکت‌ها باشند. بابد صددرصد شاهد انحلال برخی شرکت‌های تاکسیرانی باشیم که مدل ارائه خدماتشان منطبق بر رفاه مردم نیست. 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: