جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 24 دی 1401     
آغاز عملیات عمرانی شاخه شرقی بزرگراه یادگار امام از سال آینده

 به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز، شهردار منطقه ۱۰ از آغاز عملیات عمرانی و اجرایی شاخه شرقی بزرگراه یادگار امام خمینی (ره) در خیابان شهید رنجبر در سال آینده خبر داد.

 مهدی اخ الصنایع با تبریک میلاد حضرت فاطمه (س)، گفت: به واسطه حضور در مساجد، اتفاقات خوبی برای شهروندان منطقه افتاده چراکه اساس حضور ما در مساجد، تحول‌آفرینی به نفع شهروندان و محلات است.
 
وی با یادآوری حضور بیش از ۱۰ هزار نفری شهروندان در مراسم تشییع و خاکسپاری شهید گمنام در بوستان نورالزهرا (س) اظهار کرد: حضور بی‌سابقه و کم‌نظیر شهروندان در این مراسم که بیش از پیش‌بینی ما بود، موجب شد تا ما در منطقه گام‌هایمان را محکم‌تر از همیشه برای خدمت شهر برداریم. 
 
وی با تاکید بر عزم مدیریت شهری بر انجام اقدامات تحول‌آفرین و مبنایی خاطرنشان کرد: درصدد هستیم سال آینده، عملیات عمرانی و اجرایی شاخه شرقی بزرگراه یادگار امام خمینی (ره) را در خیابان شهید رنجبر آغاز و تا پایان سال ۱۴۰۲ به پایان برسانیم. این کار بزرگی است که سال‌ها بر زمین مانده بود و می‌تواند اثرات مثبتی بر زندگی شهروندان به همراه داشته باشد.
 
شهردار منطقه ۱۰ همچنین به وجود بیش از ۷۰ مسجد در دیار مهر و ایمان اشاره و بر استفاده از ظرفیت مساجد در راستای اجرای برنامه‌های قرآن‌محور تاکید کرد.
 
مهدی سیفی سرپرست شورای عالی قرآن شهرداری تهران نیز در این نشست، بر عزم مدیریت شهری بر توسعه فرهنگ قرآنی با محوریت مساجد تاکید کرد و افزود: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، تلاش می‌کنیم یک مسجد در هر محله به یک پایگاه قرآنی تبدیل شود.
 
وی از آغاز اجرای پروژه‌های قرآنی در مساجد شاخص محلات از منطقه ۱۰ خبر داد و بیان کرد: جشنواره قرآنی در ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد که محل برگزاری این جشنواره، مساجد خواهند بود.
 
حجت‌الاسلام «علیرضا شیرنژاد» مشاور شهردار و رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران نیز در این نشست یادآور شد: سرانه مسجد در مقیاس جمعیت در این منطقه مناسب نیست، ولی وجود مساجد فعال در این منطقه سبب شد که در جریان ناآرامی‌های اخیر، این منطقه از آرام‌ترین مناطق پایتخت باشد.
 
وی با بیان اینکه شهردار منطقه ۱۰ توجه ویژه‌ای نسبت به مساجد دارد، عنوان کرد: نسخه اصلاح جامعه از مسجد است و این وعده قرآن است که نماز، انسان را از فحشا و منکر باز می‌دارد.
 
مشاور شهردار تهران با بیان اینکه وظیفه داریم از طرح‌هایی که به ترویج فرهنگ قرآنی و تربیت دینی کمک می‌کند، حمایت کنیم، بر نقش‌آفرینی مساجد و برگزاری جلسات و نشست‌های آموزش شهروندی در آنها تاکید کرد

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: