جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 6 آذر 1401     
خروج از بن‌بست انباشت خودروهای فرسوده در گرو مدیریت جامع مشترک از سوی وزارت صمت است

 به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به بیان راهکارهای پیش روی صنعت خودرو، ارگان‌ها و انجمن‌های ذیربط، وزرات صمت و مالکان برای جلوگیری از انباشت خودرو و موتورسیکلت‌های فرسوده و از رده خارج سازی آنها پرداخت.

عبدالجلال ایری با وجود 6 تا 10 میلیون خودرو و موتورسیکلت فرسوده که تردد آنها در سطح کشور مشکلاتی همچون افزایش مصرف سوخت، مسائل ایمنی و آلایندگی را ایجاد کرده است، اظهار داشت: در حوزه اسقاط انواع خودرو یا موتورسیکلت صرفنظر از تکنولوژی ساخت و نوع بهره‌برداری که نیازمند بروزرسانی ساختارها است تا به کاهش آلایندگی منجر شود، موضوعاتی همچون عمر دستگاه نیز مطرح است.
 
وی با توجه به افزایش قیمت خودروی نو و قیمت پایین لاشه خودروی فرسوده که موجب انصراف مالکان خودروهای فرسوده از اسقاط می‌شود، افزود: پرداخت 1.5 درصد از قیمت خودرو بر اساس لایحه اسقاط که در حال حاضر در مجلس در حال پیگیری است، پیشنهاد مناسبی است که به تولید و از رده خارج سازی خودروهای فرسوده کمک کرده و از افزایش قیمت خودرو در بازار جلوگیری می‌کند.
 
نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی در خصوص ارائه تسهیلات به دارندگان خودروهای فرسوده تحت عنوان مشوق اسقاط گفت: تسهیلات اسقاط و نوسازی خودروهای فرسوده بر مبنای 1.5 درصد مندرج در لایحه اسقاط و در قالب صندوق‌های مختلفی که در این لایحه پیش‌بینی شده، ارائه می‌شود که راهکار مناسبی است.
 
ایری در پایان خاطرنشان کرد: می‌بایست در قالب مدیریت جامع مشترک نسبت به فرآیندهای مختلف تولید، سرمایه، ماشین‌آلات و از سوی دیگر نیاز مصرف‌کنندگان خودرو نگاه جامع‌نگر داشت که پیگیری نسبت به این موضوعات در دستور کار وزارت صمت قرار گرفته است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: