جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 30 مرداد 1401     
مسیر ایلام به مهران به صورت چهار خطه زیر بار ترافیکی می‌رود

 

به گزارش گروه اخبار کلان شهرها تهرانی نیوز، استاندار ایلام گفت: تا قبل از اربعین مسیر ایلام به مهران به صورت چهار خطه زیر بار ترافیکی می‌رود.

حسن بهرام‌نیا روز عصر گذشته در نشست  قرارگاه محرومیت زدایی سپاه که با حضور سردار شاکرمی فرمانده سپاه استان و مجموعه اعضاء برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از اقدامات خوب دولت کار و کرامت این بود که از ظرفیت نیروهای با روحیه جهادی، انقلابی و دلداده به نظام استفاده کند، اظهار داشت: مصداق بارز این مهم همین قرارگاه محرومیت زدایی سپاه است.

 

وی ادامه داد: قرارداد جهاد آبرسانی بین وزارت نیرو و قرارگاه بسیج سازندگی منعقد شد و این مهم تحول عظیمی در استان ایجاد می کند.

 

استاندار ایلام با اشاره به مبلغ تعیین شده برای آبرسانی به 128 روستای استان گفت: 507 میلیارد تومان برای آبرسانی به 128 روستای استان هزینه می شود که با رایزنی های انجام شده این تعداد به 200 روستا افزایش می یابد که اعتبارات این حوزه نیز افزایش خواهد یافت.

 

وی با بیان اینکه میزان پیشرفت فیزیکی پروژه جهاد آبرسانی استان بالاتر از میانگین کشوری است، گفت: این اهتمام و همدلی در مجموعه جهاد آبرسانی استان بسیار بی‌نظیر است.

 

بهرام‌نیا با قدردانی از تیم قرارگاه محرومیت زدایی سپاه استان و سردار شاکرمی گفت: این تیم، یک تیم فنی، پای کار و با روحیه جهادی است که کار عملیات آبرسانی را به خوبی دنبال می کند.

 

استاندار ایلام در ادامه به اقدامات انجام شده برای میزبانی زائران اربعین حسینی در استان ایلام اشاره و به تشرح اقدامات انجام شده در استان ایلام برای این مهم پرداخت و گفت:  تاکید رئیس جمهور و همچنین وزیر کشور فراهم کردن سفری ایمن، راحت و ارزان برای زائران عتبات عالیات است.

 

وی افزود: تا قبل از اربعین مسیر ایلام به مهران به صورت چهار خطه زیر بار ترافیکی می‌رود، همچنین در این مسیر موارد ایمنی از قبیل نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی و نصب نیوجرسی ایجاد می‌شود تا یک راه ایمن در اختیار زائران حسینی قرار داده باشیم.

 

بهرام نیا در خصوص وضعیت سه راهی ماربره و پل کنجانچم گفت: این نقاط هم تا قبل از اربعین زیر بار ترافیک خواهد رفت و کار آسفالت آن نیز انجام می‌شود.

 

استاندار ایلام اظهار کرد: حدود 20 هزار متر مربع سایبان در مرز مهران ایجاد شده و به مرور در حال نصب است و در طول مسیر نیز 40 سکوی سایبان و آبخوری و آبسردکن تدارک دیده شده است.

 

استاندار ایلام با اشاره به بحث تأمین آب پایانه برکت، افزود: یک مخزن 2700 متر مکعبی در پایانه برکت به منظور تأمین آب پایدار ایجاد شده تا در این خصوص دغدغه‌ای وجود نداشته باشد.

 

وی همچنین اضافه کرد: با تعبیه یک مخزن 1000 مترمکعبی مشکل آب مورد نیاز پارکینگ مهران نیز مرتفع شده است.

 

بهرام نیا در ادامه اقدامات انجام شده در مرز مهران به بحث تولید برق و انرژی پرداخت و گفت: هرساله در این ایلام با افت ولتاژ روبرو بودیم که امسال با استقرار یک ایستگاه به ولتاژ 30 مگاوات سعی کردیم مشکل برق نیز مرتفع شود.

 

استاندار ایلام در پایان با بیان اینکه در برگشت زائران با مشکل تردد و حمل و نقل مواجه می‌شویم تاکید کرد: از طریق ستاد اربعین اعلام کردیم تا زائران از وسایل نقلیه شخصی برای سفر به استان ایلام و شهر مرزی مهران استفاده کنند و به همین منظور نیز پارکینگی با ظرفیت 50 هزار خودرو نیز جانمایی شده تا در این حوزه هم مشکل خاصی وجود نداشته باشد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: