جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 22 تير 1401     
طرح عیدانه پلیس راهور کلید خورد

 به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی تهرانی نیوز، رییس پلیس راهور فراجا در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح روز سه شنبه 21 تیرماه 1401 برگزار شد از طرح عیدانه پلیس به مناسبت عید غدیر خم خبر داد.

 سردار سید کمال هادیانفر؛ رییس پلیس راهور فراجا با اشاره به طرح عیدانه پلیس به مناسبت عید غدیر خم گفت: بر اساس این طرح افرادی که در هر سطحی گواهینامه دریافت می کنند گواهینامه شان حداکثر ظرف ۷۲ ساعت مشروط بر درست بودن اطلاعات ارسال خواهد شد.
 
وی افزود: همچنین طرح تقسیط جریمه خودرو و موتورسیکلت‌های توقیفی در پارکینگ‌ها، ‌عدم توقیف خودروهای دارای بیش از ۳ میلیون تومان خلافی، صدور کارت خودرو در کمتر از 72 ساعت و حذف جریمه های کرونایی افراد معترض در بازه زمانی عید قربان تا عید غدیر از دیگر خدمات پلیس به مردم در طرح عیدانه است.
 
رییس پلیس راهور فراجا کاهش 50 درصدی آمار جانباختگان در تصادفات را از اهداف پلیس در سال 1401دانست و بیان کرد: قصد داریم در دولت جدید آمار جانباختگان را که اکنون 17 هزار نفر در سال است سالانه ۱۰ درصد و 50 درصد در طول برنامه هفتم توسعه کاهش دهیم.
 
سردار هادیانفر در ادامه تشریح کرد: از ۵۱ میلیون گواهینامه صادر شده ۸۹ درصد موارد مربوط به خودروها و 5،8 میلیون نفر مربوط به موتورسیکلت ها است و متاسفانه تعدادی زیادی از موتورسیکلت سواران فاقد گواهینامه هستند.
 
وی همچنین از تسهیل فرآیند صدور گواهینامه برای موتورسیکلت سواران خبر داد و گفت: از طریق توسعه الکترونیک و کاهش قیمت گواهینامه این امکان را برای موتورسیکلت ها فراهم کرده و پیشنهادی به دولت داده ایم مبنی بر اینکه افراد دارای گواهینامه که یکبار آزمون آیین نامه داده اند برای دریافت گواهینامه های بعدی آزمون آیین نامه ندهد.
 
رییس پلیس راهور فراجا با اشاره به آمار تردد خودروها در سه ماهه امسال تشریح کرد: 2 میلیارد و ۱۳۱ میلیون تردد در سه ماه ابتدایی سال داشتیم که ۸۷ درصد سفرها مربوط به خودروهای سبک و ۱۳ درصد مربوط به خودروهای سنگین و متوسط سرعت ۸۷ کیلومتر در ساعت بوده است.
 
هادیانفر با بیان اینکه سفرها ۳۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش پیدا کرده است، گفت: بیشترین سفرها به تهران، مازندران، گیلان، البرز، قم و اصفهان بوده است.
 
وی برگزاری قرارگاه کاهش تصادفات، برگزاری کارگروه شورای هماهنگی ایمنی، پیگیری مستمر و ویژه درباره نقاط حادثه خیز را از دیگر برنامه‌های پلیس در سال 1401 عنوان و بیان کرد: با توجه به اینکه ۴۰ درصد تصادفات در نقاط حادثه خیز اتفاق می افتد رفع نواقص در این نقاط را در دستور کار قرار دادیم و وزارت راه نیز باید تدابیری ویژه ای در این زمینه اتخاذ کند.
 
رئیس پلیس راهور فراجا با تاکید بر اینکه موضع پلیس در بحث ارتقا کیفیت خودروها و تولید خودرو ایمن محکم است، عنوان کرد: بیش از 34 درصد تصادفات ناشی از ناایمن بودن خودرو است و در این راستا از خودروسازان برنامه اجرایی ارتقا کیفیت و ایمنی خودرو را مطالبه کردیم و به سازمان استاندارد ابلاغ کردیم تا با امضای طلایی مجوز تولید هیچ خودرویی صادر نشود.
 
هادیانفر از راه اندازی سامانه مدیریت یکپارچه الکترونیک پلیس راهور با همکاری بیمه مرکزی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این سامانه مجموعه بسیار کاملی برای ارائه خدمات است و دارای 9 گام اساسی است که یکی از آن‌ها کروکی‌های الکترونیکی است. بر این اساس تقلبات به حداقل رسیده و اطلاعات رانندگان پرخطر لحظه به لحظه به بیمه منتقل می شود و رسیدگی به تصادفات خسارتی برای تصادفات زیر ۱۵ میلیون تومان بدون نیاز به کروکی انجام می‌شود.
 
وی اضافه کرد: همچنین احراز الکترونیکی هویت آدرس پستی را در دستور کار قرار دادیم و با تبادل اطلاعات بین ما و پست نیازی نیست مستاجران اقدام خاصی انجام دهد و بدین ترتیب از کاغذهای صوری جلوگیری خواهد شد. علاوه بر این ترخیص الکترونیکی خودروهای توقیفی با اپلیکیشن‌های اینترنتی و ثبت تخلف مکانیزه پلاک‌های مخدوش نیز در دستور کار است.
 
رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه پلیس برای اعمال قانون از دست افزار استفاده می کند ،گفت: ۹۵ درصد از همکاران ما از دست افزار سپهر استفاده می‌کنند و بلافاصله پس از ارتکاب تخلف برای متخلفان پیامک جریمه ارسال می شود.
 
هادیانفر با اشاره به شماره گذاری اینترنتی عنوان کرد: این فرایند کمتر از ۱۰ دقیقه انجام می شود و هم اکنون در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز،تبریز و مشهد در حال انجام است.
 
وی افزود: در بحث پلاک سوم نیز عمده کار صورت گرفته و از شرکت‌های دانش بنیان درخواست کردیم که برای تولید چیپ پلاک سوم به ما کمک کنند چراکه در کاهش جرم بسیار موثر است‌.‌
 
رئیس پلیس راهور فراجا ادامه داد: در بحث حوزه فرهنگ و ترافیک، بالغ بر ۸۶ هزار بانو فرهنگ یار ترافیک تحت آموزش قرار گرفتند و به زودی اپلیکیشن بازرسان نامحسوس نیز عملیاتی می‌شود. پویش ۱۸۱۸ که ۱۸ درصد تصادفات مربوط به افراد کمتر از ۱۸ سال است نیز در دستور کار قرار گرفته است.
 
هادیانفر با اشاره به اینکه در صدور گواهینامه و کارت خودرو عقب ماندگی نداریم، یادآور شد: ۴۲۹ هزار و ۷۱۹ گواهینامه جدید در ۳ ماهه امسال صادر شده است و در این زمینه به روز هستیم.
 
رئیس پلیس راهور فراجا در پایان از عدم شماره گذاری خودرو تیبا و سمند خبر داد و گفت: براساس نامه سازمان استاندارد همه مدل‌های سمند و تیبا به جز سمند سورن به علت نداشتن ایمنی شماره‌گذاری نمی‌شوند و خودروهایی مانند زامیاد به دلیل فشار وارده بر پلیس شماره گذاری می‌شوند که این برخلاف قانون است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: