جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 27 فروردين 1401     
نقش استاندارد در افزایش بی‌رویه قطعات تقلبی؛
موفقیت طرح جمع‌آوری قطعات فاقد شناسه کالا در گرو آسیب‌شناسی نیاز بازار است

 به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز،، یک عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به بیان چرایی رشد بی‌رویه قطعات تقلبی و قاچاق در بازار لوازم یدکی خودرو و طرح اخیر وزارت صمت در مقابله با عرضه این قطعات پرداخت.

احسان ارکانی با توجه به سهم 30 درصدی محصولات تقلبی و قاچاق در بازار لوازم یدکی اظهار داشت: استانداردهای کیفی سختگیرانه یکی از عوامل تولید قطعات یدکی به شکل غیرمجاز و در اصطلاح زیرزمینی است اما به هر حال به دلیل نیاز بازار، این قطعات مورد استقبال مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرند.
 
وی افزود: انحصار حاکم بر دو خودروسازی بزرگ کشور در خرید از قطعه‌سازان می‌بایست شکسته شود و تامین قطعات با تبعیت از شیوه برون سپاری و از تمامی قطعه‌سازان توانای کشور صورت بگیرد.
 
نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی در خصوص الزام وزارت صمت مبنی بر ثبت قطعات در سامانه جامع تجارت و طرح جمع‌آوری قطعات فاقد شناسه کالا از بازار تحت عنوان کالای قاچاق و تقلبی ضمن اینکه این طرح را مثبت ارزیابی کرد، گفت: اجرای این طرح نیازمند آسیب ‌شناسی نیاز بازار است و تا زمانی که آسیب شناسی صورت نپذیرد شاید چندان موثر واقع نشود.
 
ارکانی در پایان خاطرنشان کرد: اگر قطعه‌ای با قیمتی ارزان‌تر از سایر قطعات در بازار لوازم یدکی خودرو و تعمیرات عرضه شود، حتی اگر در سامانه جامع ثبت نشده و کد رهگیری اخذ نکرده باشد، استقبال از خرید و نصب آن وجود دارد.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: