جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 13 آذر 1400     
آغاز اجرای طرح «تحول و نگهداشت شهر؛ هر محله یک شهید» در تهران

 به گزارش اخبار مناطق 22 گانه تهرانی نیوز،طرح «تحول و نگهداشت شهر؛ هر محله یک شهید» ابتدا در منطقه ۲۰ تهران اجرا و در ادامه در تمامی مناطق ۲۲ گانه شهر تهران برگزار شد.

طرح «تحول و نگهداشت شهر؛ هر محله یک شهید» در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران اجرا شد. این طرح در ابتدا با محوریت، محله منازل شهدا آغاز شده است و در ادامه تمام محله‌های شهر تهران را در بر خواهد گرفت در همین راستا رضا محمدی مدیرکل هماهنگی، نظارت و پیگیری امور مناطق شهرداری تهران درباره جزییات این طرح گفت: برای اینکه برکتی به این اقدمات داده شود و پرسنل شهرداری یک کار دلی را انجام دهند بنا شد پنجشنبه‌های هر هفته تا پایان طرح، کار از در خانه یک شهید در نواحی شروع شود. 
 
وی افزود: در واقع از ساعت ۷ تا ۱۲ همه اکیپ در هر ناحیه جمع می‌شوند و از در خانه یک شهید نظافت، رفت و روب و مباحثی مانند رنگ‌های پوششی شروع می‌شود و کوچه‌های پیرامونی خانه شهید نیز شامل این طرح می‌شود تا ما عملا تا پایان طرح تمامی سطح شهر را به نام یک شهید شروع کنیم. 
 
وی ادامه داد: البته مفهوم این کار این نیست که ما فقط در خانه آن شهید را نظافت می‌کنیم بلکه به عنوان تبرک کار از جلوی در خانه شهید و به نام آن شهید آغاز می‌شود ولی اقدامات فقط مختص آن کوچه نیست و تمام کوچه‌ها و خیابان‌های اطراف محل و ناحیه شامل فعالیت‌ها می‌شوند. 
 
وی تاکید کرد: در پنجشنبه‌ای که گذشت در تمامی مناطق شهرداری بالغ بر پنج هزار پرسنل در این طرح فعال بودند. بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ موضوع از جمله نظافت مخازن، رنگ آمیزی زیرمخزن‌ها، تیرهای چراغ برق و دیوار نویسی رنگ‌های پوششی، لکه گیری آسفالت و هر چیزی که تحولی در محله و ناحیه نسبت به وضع موجود آن ایجاد کند در این طرح دیده شده است‌. هفته اولی بود که این طرح شروع شد و نتیجه آن مبارک بود چرا که بعد از آن بارندگی خوبی در شهر داشتیم. 
 
محمدی با بیان اینکه برای این طرح دو ماه بازه زمانی دیده شده و امیدواریم اتفاقات خوبی برای شهروندان رقم بخورد، گفت: حتی اگر بعد از دوماه به نتایج مطلوب مورد نظر دست پیدا نکردیم این مرحله از طرح را تمدید و ادامه می دهیم. چرا که این مرحله مربوط به مسائل ابتدایی و جاری است و در طرح تحولی قرار است تصمیمات بهتر و مهمتری اتخاذ شود.
 
وی ادامه داد: بیشترین کار در این مرحله از جنس خدمات شهری است و بعد از آن حوزه‌های عمرانی و ترافیکی، ایستگاه‌های اتوبوس و مترو را مد نظر قرار می دهیم و طرح نگهداشت را به صورت فنی‌تر و تخصصی تر از جمله اورهال کردن اتوبوس‌ها و قطارهای مترو دنبال خواهیم کرد. در حال حاضر موضوعات جاری که انجام نشده را باید لحاظ کنیم و بعد از دو ماه طرح به صورت تخصصی‌تر و با توجه به موضوعات زیربنایی پیش خواهد رفت هر چند اجرای موضوعات جاری طرح نیز همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند. 
 
محمدی تاکید کرد: برای اجرای این طرح از ظرفیت پرسنل شهرداری و سقف قرادادهای پیمانکاران استفاده می‌کنیم و هزینه تازه‌ای به آن اضافه نکردیم. هر روز این طرح دنبال می‌شود و پنجشنبه‌ها نیز بر اساس پیشنهاد یکی از شهرداران خوش سلیقه مناطق این اقدام به نام یکی از شهدا در هر ناحیه آغاز می‌شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: