جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 15 فروردين 1394     
لزوم گام های بزرگتر در صنعت خودروسازی با توجه فرصت و موقعیت استراتژیک ایران در منطقه

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به نام گذاری امسال گفت : هر گونه همکاری دولت و ملت باید در جهت تعالی و پیشرفت کشور باشد بنابراین  یکی از مواردی که در راستای شعار امسال باید مورد توجه قرار گیرد همکاری دولت و ملت در جهت تولید و رشد اقتصادی کشور است.

حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز، افزود :  یکی از فرصت هایی که  با توجه به موقعیت کشور و واقع شدن بین بیش از 23  کشور و ارتباط مرزی ایران با آسیای میانه و کشورهای حوزه خلیج فارس باید مورد توجه قرار گیرد بحث خودروسازی است که باید در این راستا گام های بزرگتری در کشور برداشته شود.

وی  با اشاره به سفر اخیر اعضای کمیسیون صنایع و معادن به فرانسه و گفتگو با با مدیرعامل و هیات مدیره شرکت پژو سیتروئن گفت : یکی از موضوعاتی که در این جلسه مطرح گردید بحث سرمایه گذاری در ایران بود که می تواند ثباتی را در بخش خودروسازی کشور ایجاد کند .

وی تصریح کرد : همان گونه که مشاهده شد در سال 2011 با افزایش تحریم ها شرکت پژو بدون انجام تعهدات ، ایران را ترک کرد  و از ارسال قطعه به شرکتهای خودروسازی ایرانی اجتناب کرد این مساله نشان داد که آنها هیچ قید و  بند و تعهدی در این زمینه ندارند بنابراین یکی از مسائلی که باید شرکتهای خودروسازی نسبت به آن اقدام کنند سرمایه گذاری 50 درصدی شرکتهای خارجی به خصوص در همکاری با شرکت پژو سیتروئن در ایران است که خوشبختانه در این راستا گام های خوبی برداشته شده است به طوری که بر این اساس شرکتها متقاعد شدند که 3 خودرو روز را در ایران برای مصرف داخل و صادرات تولید کنند.

وی تاکید کرد : قطعا این مساله می تواند نمونه ای از همکاری بین شرکتهای خودروساز باشد که منجر به تولید و اشتغال کشور و سرمایه گذاری شود و اگر این سرمایه گذاری انجام شود مسلما خودروسازان مکلف می شود که حضور پایدار داشته باشند نه اینکه با یک تهدید و فشار دست خودروسازان را خالی بگذارند.

نماینده شهریار در خانه ملت افزود : قطعا این جریان همکاری می تواند قیمت خودرو را متعادل کرده و با افزایش تیراژ و صادرات اشتغال و سرمایه گذاری در این صنعت توسعه یابد  در حالی که تا پیش از این شرکت پژو که این میزان بازار فروش در ایران داشته یک ریال هم سرمایه گذاری نکرده است.

گروسی افزود : امید است شرکتهای دیگر نیز چنانچه روندی را در همکاری با شرکتهای خارجی داشته و باعث رشد اقتصادی و ایجاد فرصت شغلی در سال جدید در کشور شوند.

وی گفت : انتظار می رود در سال جدید با همدلی بیشتر دولت و مجلس رشد اقتصادی خوبی در کشور صورت گیرد.

وی در ادامه  سه اصل  قیمت تمام شده ، کیفیت و استفاده از فن آوری های نوین و به روز را در راستای رشد و توسعه صنعت خودرو مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت : در صورتی که کشوری به این سه اصل مهم توجه نکند قطعا تولید در این کشور دچار مشکل شده و امکان حضور و رقابت در بازار های جهانی را نخواهد داشت.

وی تاکید کرد : انتظار می رود امروز خودروهایی که در داخل تولید می شود بتواند با محصولات جهانی رقایت کند بنابراین امیدواریم آموزش ها و دوره های لازم در خودروسازی های کشور برگزار شود تا بتوانیم کیفیت در این صنعت را ارتقاء بخشیم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: