جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 19 مرداد 1399     
راهکارهای تامین مواد اولیه بدون وابستگی ارزی چیست؟

 به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز تاسف از سیاست‌های نادرست دولت در مبحث ارز و تاثیر آن بر صنایع به بیان راهکارهای قطع وابستگی ارزی صنایع کشور از جمله صنعت قطعه‌سازی پرداخت.

سید علی موسوی در خصوص تاخیر در تخصیص ارز نیمایی برای صنعت قطعه‌ و درخواست قطعه‌سازان مبنی بر قیمت‌گذاری دستوری مواد اولیه اظهار داشت: متاسفانه اغلب صنایع کشور در حال حاضر تحت تاثیر مبحث تخصیص ارز و نوسانات نرخ ارز قرار گرفته‌اند که صنعت خودرو و قطعه‌سازی از این موضوع مستثنی نیست.
 
وی ضمن ابراز تاسف از سیاست‌های نادرست دولت در مبحث ارز و تاثیر آن بر صنایع کشور به راهکارهای میان مدت اشاره کرد و افزود: بهترین راهکار برای مقابله با نوسان قیمت خودرو و قطعه به دلیل نوسانات نرخ ارز و مواجهه با تحریم‌ها، جدیت و تداوم نهضت داخلی‌سازی قطعات، مشارکت شرکت‌های دانش بنیان با صنعت قطعه‌سازی و ممانعت از واردات است.
 
نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به تاثیرپذیری نرخ ارز از تحریم ها گفت: حضور شرکت‌های دانش بنیان در صنعت خودرو علاوه بر اینکه موجب ورود تکنولوژی‌های جدید به این صنعت می‌گردد، زمینه قطع وابستگی تولید قطعات به خارج از کشور و کاهش ارزبری را فراهم می‌سازد.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان تهاتر را نیز یکی از راهکارهای کوتاه مدت به ویژه برای مقابله با وابستگی صنعت مواد اولیه به ارز دانست و بیان کرد: در صنعت قطعه در راستای تسریع و تسهیل تامین مواد اولیه و عدم وابستگی به بازار ارز به ویژه ارز نیمایی، می‌توان با بخشی از خودروسازان و قطعه‌سازانی که در حوزه صادرات فعالیت دارند، اقدام به عمل تهاتر نمود بدین نحو که قطعات و مواد اولیه موردنیاز وارد و قطعه تولیدی صادر گردد که بدین ترتیب ارز موردنیاز نیز تامین خواهد شد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: